۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۵۷۷۶۲۵
استاد حوزه علمیه:

دفاع از مظلوم و زیر بار ظلم نرفتن مهمترین درس عاشورا است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این که راه امام حسین(ع) حمایت از مظلوم است، گفت: دفاع از مظلوم و زیر بار ظلم نرفتن، مهمترین درس حادثه کربلا است.
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مدرسه علمیه محمودیه کرمان، گفت: عزاداری کردن برای امام حسین(ع) جزء دین اسلام شمرده می شود و مردم ایران باید این امر مهم را در جامعه پررنگ نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این که نام حسین نباید در جامعه کمرنگ شود، بیان داشت: عزادری در دین اسلام جزء شعار الهی شمرده می شود.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: امام حسین(ع) در کربلا تمام زندگی و حتی بچه شش ماهه خود را فدای اسلام کرد.

کارشناس مسائل قرآنی با بیان ای که مردم سعی کنند از کربلا درس های زیادی بگیرند، خاطرنشان کرد: عزاداری مصداق بارز حمایت از مظلوم است و تمام دشمنان دین اسلام به دنبال از بین بردن عزاداری های امام حسین(ع) در کشور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این که شرکت در عزاداری های امام حسین جنگ نرم علیه دشمن محسوب می شود، گفت: عزاداری برای امام حسین نوعی جنگیدن با دشمنان اسلام بوده زیرا دشمنان اسلام به دنبال از بین بردن عزاداری ها هستند.

وی اظهار داشت: عزداری کردن برای امام حسین(ع) هشداری به دشمنان اسلام بوده و مردم با شرکت در عزاداری ها بیان می کنند که ما راه اهل بیت را ادامه می دهیم.

وی در پایان با اشاره به این که راه امام حسین(ع) دفاع از مظلوم است، گفت: یکی از درس های امام حسین(ع) به مردم این است که راه امام حسین(ع) دفاع از مظلوم و زیر بار ظلم نرفتن است./9707/پ203/ب1

ارسال نظرات