۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۷۷۶۴۵
از مقابل دانشگاه تهران؛

پیکر مطهر ۱۳۵ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس تشییع شد

مراسم تشییع پیکر مطهر ۱۳۵ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس با حضور مردم مومن و انقلابی تهران از مقابل دانشگاه تهران برگزار شد.
تشییع‎ پیکر ۱۳۵ شهید دفاع مقدس در تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سومین روز از ماه محرم سال مراسم تشییع پیکر مطهر 135 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس با حضور مردم مومن و انقلابی تهران از مقابل دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین‌ ابوترابی فرد به سخنرانی پرداخت و گفت: امروز استکبار جهانی ملت‌های مظلوم را مورد حمله قرار داده است، اما ملت بزرگ ایران با مقاومت مقابل آنها ایستادگی کرده و به پیروزی خواهد رسید.

در بخش دیگری از این مراسم زیارت عاشورا قرائت شده و محمدرضا طاهری به مداحی پرداخت.

گفتنی است که مردم مومن و شهید‍ پرور کشورمان ساعاتی پیش از مراسم در محل حاضر شدند که ارادت خود را نسبت به شهدا بیش از بیش به نمایش بگذارند. از سوی امت حزب‌الله و شهیدپرور شعارهای همچون «لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین(ع) است»؛ «این شعار تمامی امت روح الله است»؛ «مایه فخر و عزت و شرف حزب الله است»؛ «نایب آل مهدی و یار حجت الله است»؛ «ذریه‌ی فاطمه و فرزند ثارالله است» در فضای مراسم تشییع طنین انداز شد.

بنابراین گزارش پیکر مطهر این شهدا طی تفحص اخیر به همت کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از مناطق عملیاتی نفت شهر، سومار، کربلای 5، والفجر 8، والفجر 1 و مناطق شلمچه، شرهانی و جزیره بوارین کشف شدند.

پس از تشییع پیکر مطهر شهدا در تهران، روز دوشنبه 26 شهریورماه همزمان با 7 محرم، این مراسم تشییع در شهرهای اصفهان، شیراز، مشهد مقدس، اهواز، ساری، کرمان، تبریز و کرمانشاه به صورت همزمان برگزار می شود.

گفتنی است که از این تعداد شهدای تازه تفحص شده 17 شهید شناسایی شده و در اختیار خانواده آنان قرار می‌گیرد و 45 شهید دیگر در آینده شناسایی خواهند شد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات