۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۷۷۸۹۷

تبین ابعاد قیام امام حسین در آستان امامزادگان

معاون فرهنگی اداره اوقاف جنوب شرق تهران آستان امامزادگان را بهترین مکان برای تبیین ابعاد قیام امام حسین(ع) دانست.
پرچم سیاه بر فراز گنبد امام حسین

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباسیان معاون فرهنگی اداره اوقاف جنوب شرق تهران در مورد برنامه های امامزادگان آن منطقه در ایام محرم، اظهار داشت: از مدت ها قبل برنامه ریزی برای ایام عزای امام حسین(ع) انجام شده است. در منطقه جنوب شرق سه امامزاده وجود دارد که در یکی از امامزادگان تعمیرات انجام می شود. اما در دو امامزاده دیگر برنامه ها با نظم خاصی انجام می شود.

وی ادامه داد: در دو امامزاده سید ملک خاتون و اهل بن علی ۲۰ شب مراسم سوگواری همراه با سخنرانی و ارائه مطالب مرتبط با قیام امام حسین(ع) برگزار می شود. در حقیقت یکی از بهترین اماکن برای تبیین قیام عاشورا آستان امامزادگان است.

حجت الاسلام عباسیان در ادامه در مورد برنامه های ویژه این ایام گفت: در کنار همه کارهای معمول در این ایام،مراسم شیرخواران حسینی، همایش رهروان زینبی و برنامه لبیک یا حسین برگزار می شود. همچنین برای اقامه با شکوه نماز ظهر عاشورا برنامه ریزی کاملی انجام‌شده است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف جنوب شرق تهران در انتها ابراز داشت: هرچند در شرایط خاص مالی به سر می بریم اما همچنان مردم به مراسم عزای امام حسین(ع) ارادت خاصی دارند و برنامه های جانبی همچون اطعام عزاداران سید و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان مثل هر سال انجام می شود./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات