۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۷۸۰۰۶
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت سیدالشهدا خبر داد؛

اجتماع باشکوه سپاهیان محمد رسول‌الله در هفته دفاع مقدس

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: برنامه اصلی که پایان‌بخش رزمایش است، اجتماع باشکوه سپاهیان محمد رسول‌الله(ص) است که ۳۰ گردان بیت المقدس در آن شرکت می‌کنند.
دامغانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حمید دامغانی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه دفاع مقدس ما برگرفته از فرهنگ عاشوراست و این تقارن می‌تواند به ما کمک کند تا رسالتمان را بهتر انجام دهیم اظهار کرد: تقویت روح مقاومت وجه مشترک دفاع مقدس و قیام عاشوراست. مقاومت در مقابل استکبار و شعار “هیهات منا الذله” در هر دو واقعه شعار اصلی بود.

دامغانی افزود:  دوران دفاع مقدس به برکت فرهنگ عاشورایی که داشت، ذخیره ارزشمند انقلاب اسلامی شد و باعث گردید تا ما بتوانیم انقلابمان را تا به امروز حفظ کنیم. اتفاقات دفاع مقدس باعث ایجاد خودباوری و اقتدار امروزی در مردم شد. یکی از مشخصه‌های ویژه دفاع مقدس اوج وحدت و انسجام ملی است و زندگی رزمندگان در جبهه‌ها نمونه عینی و عملی ساده‌‌زیستی برگرفته از سبک اسلامی بود.

وی تصریح کرد:  مدیریت جهادی که کشور ما امروز به آن نیاز مبرم دارد را  در دفاع مقدس شاهد بودیم. هر زمان که این نوع مدیریت را به کار بردیم، به توفیقات دور از دسترس و غیرقابل تصور رسیدیم. نصرت الهی همیشه وجود دارد و اگر بخواهیم این نصرت را دریافت کنیم، باید ظرفیتی را در خود ایجاد کنیم که این اتفاق هم در طول دفاع مقدس و هم در سایر مقاطع انقلاب برای مردم ایران رخ داد.

دامغانی  به تشریح برنامه‌های سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) در طول هفته دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله(ص) که از چندی پیش در سراسر کشور شروع شده را می‌توان وجه تمایز این رزمایش دانست. این رزمایش از ۹ شهریور در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) آغاز شده است و تا به امروز ۳۴۱ گروه جهادی و ۵۸۵۶ نفر برای خدمت‌رسانی به مناطق حاشیه‌ای اعزام شدند.

برگزاری ۲ هزار برنامه در هفته دفاع مقدس

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) ادامه داد: خدمات فرهنگی، پزشکی، عمرانی و بهداشتی از جمله برنامه‌های ماست. حدود ۲۹۸ برنامه فرهنگی در این مدت اجرا شده است که در حوزه پزشکی ۶۳۱۵ نفر را ویزیت کردیم و همچنین در حوزه خدمات عمرانی مجموعه ۴۵۱ پروژه را به سرانجام رساندیم که بازسازی و مرمت خانه‌های مختلف را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۱۴۰۰ پرس غذا بین محرومان توزیع کردیم و این‌ها خلاصه اقدامات خدمت‌رسانی تا به امروز است. در طول این روز خدمات امنیتی هم داشتیم که گشت‌های بسیجی محله‌محور فعال بودند تا امنیت مردم به خطر نیفتد.

دامغانی به برنامه سپاه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و گفت: همایش‌های تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، شبیه‌سازی عملیات سیدالشهدا(ع) در ۹ شهرستان، برگزاری نمایشگاه‌های دفاع مقدس، اکران فیلم‌های دفاع مقدس و برگزاری یادواره‌های شهدا از برنامه‌های ما در هفته دفاع مقدس است.

او در ادامه مطلب فوق یادآور شد: تئاترهای خیابانی با موضوع دفاع مقدس، ۳۱ یادواره شهدای “آبروی محله”، حضور راویان جنگ در دفاع مقدس، اعزام ۷۶ گروه جهت بازدید از باغ موزه دفاع مقدس، دیدار با ۴۴۲ خانواده شهید، همایش طلایه‌داران امر به معروف و برنامه‌های بصیرتی از دیگر بخش‌هاست.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع)  سپس به خدمات عمرانی اشاره کرد و در همین رابطه افزود: در حوزه عمرانی ۸۸ پروژه را در نظر گرفته‌ایم که ۲۶ مورد افتتاحیه و ۶۲ مورد آغاز ساخت را خواهیم داشت. احداث یک سالن ورزشی، افتتاح دو کارگاه اقتصاد مقاومتی و توزیع ۳ هزار بسته لوازم التحریر به ارزش ۲ میلیون ریال نیز در برنامه‌های ما جای دارد.

دامغانی خاطرنشان کرد: در شروع هفته دفاع مقدس در شهرستان‌های مختلف هم صبحگاه مشترک و هم رژه نیروهای مسلح را در برنامه خواهیم داشت. برنامه اصلی ما که پایان‌بخش این رزمایش یک ماهه است، اجتماع باشکوه سپاهیان محمد رسول‌الله(ص) است که ۳۰ گردان بیت المقدس در آن شرکت می‌کنند.

وی در پایان اظهار کرد: در مجموع در هفته دفاع مقدس بیش از ۸۰ عنوان برنامه و بیش از ۲ هزار برنامه در برنامه‌های مختلف برنامه‌ریزی کرده‌ایم./813/د103/ب1

ارسال نظرات