۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۷۹۴۹۴
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری:

کمرنگ شدن تفکر انقلابی در حوزه سبب نفوذ جریان های انحرافی می شود

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با تأکید براین که حوزه بدون تفکر انقلابی نمی تواند به رسالت واقعی خود در جامعه اسلامی عمل کند، گفت: کمرنگ شدن تفکر و عمل انقلابی در حوزه سبب نفوذ جریان های انحرافی به این پایگاه و مرکز مهم دینی و علمی می شود.
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری امروز در جمع اساتید و طلاب این مدرسه با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان، با بیان این که طلاب و حوزویان به عنوان مروجان دین و ارزش های الهی در جامعه باید مجهز به سلاح تقوا و ایمان باشند، افزود: آشنایی عمیق با آرمان ها و ارزش های عاشورا به عنوان مهم ترین ابزار تبلیغی طلاب باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که نهضت عاشورا به برکت تلاش های ائمه اطهار(ع) و در دوران غیبت نیز با مجاهدت ها و تلاش های علمای دین حفظ مانده است، خاطرنشان کرد: امروز حفظ این میراث ارزشمند دینی بر عهده طلاب و حوزویان است.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که سیره عملی امام حسین(ع) مسیر دست یابی به سعادت و تعالی حقیقی است، تصریح کرد: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی این گونه مقتدرانه در برابر زیاده خواهی های دشمنان می ایستد به دلیل الگو قرار دادن فرهنگ عاشورا است.

وی با اشاره به این که عاشورا و قیام امام حسین(ع) فرهنگ ایستادگی، مقاومت و سازش ناپذیری را به ملت های جهان به ویژه امت اسلامی نشان داد، خاطرنشان کرد: اگر امت اسلامی همان راه سید و سالار شهیدان را ادامه می دادند امروز زورگویان و مستکبران عالم این گونه گستاخ و سرکش نمی شدند.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی همه توان خود را به کار گرفته اند تا مانع از رشد و تعالی جامعه دینی شوند، تصریح کرد: در چنین شرایطی طلاب و حوزویان در صف نخست دفاع از دین و  ارزش های انقلابی قرار دارند.

حجت الاسلام صالحی با تأکید براین که تفکر و عمل انقلابی باید از سوی حوزویان در جامعه ترویج و تبیین شود، خاطرنشان کرد: در این خصوص طلاب و روحانیان نیز باید در همه امور تفکر انقلابی را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان این که حوزویان باید شاخص های انقلابی گری را برای جامعه امروز به خوبی تبیین و تشریح کنند، بیان داشت: جامعه برای رشد، تعالی و همچنین ایستادگی در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان نیازمند نگاه و عمل انقلابی است.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با تأکید براین که حوزه بدون تفکر انقلابی نمی تواند به رسالت واقعی خود در جامعه اسلامی عمل کند، خاطرنشان کرد: کمرنگ شدن تفکر و عمل انقلابی در حوزه موجب نفوذ جریان های انحرافی به این پایگاه و مرکز مهم دینی و علمی می شود./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات