۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۷۹۵۵۶
تولیت مدرسه علمیه روحیه بابل تأکید کرد؛

ضرورت توجه بیشتر طلاب به نهج البلاغه

تولیت مدرسه علمیه روحیه بابل با تاکید بر این‌که طلاب باید با تکیه بر مبانی علمی، قرآنی و روایی با نهج البلاغه آشنا شوند، گفت: طلاب را از اصول علمی که دستمایه فهم نهج البلاغه است نباید دور نگه داشت.
تولیت مدرسه علمیه روحیه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدوی ارفع، استاد حوزه و دانشگاه امروز با آیت الله محمدی، تولیت مدرسه علمیه روحیه بابل دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع در این دیدار با اشاره به انس بزرگان دین با نهج البلاغه اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح در سطح کشور نشر و گسترش اندیشه های اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در جامعه است و این طرح با شعار «من نهج‌البلاغه می‌خوانم» به دنبال گسترش خواندن این کتاب شریف و ترغیب مردم برای انس گرفتن با آن است.

مسؤول طرح نهج‌البلاغه خوانی در کشور با اشاره به این که برای ترویج و گسترش فرهنگ نهج البلاغه شش مرحله لازم است، بیان داشت: نخست آنکه تنها ترجمه خوانده شود و بهترین ترجمه از بین ترجمه های موجود ترجمه دشتی است و نکته مهم این است که باید نهج البلاغه را از آخر به اول خواند چرا که اگر از ابتدا شروع شود فرد در همان خطبه اول می ماند و دیگر سراغ این کتاب نخواهد رفت.

وی با بیان این که برای خواندن نهج البلاغه لازم است طلاب شبی ده دقیقه با این کتاب انس بگیرند و در طول خواندن اولیه نباید به یادداشت برداری و حفظ پرداخت، ادامه داد: اگر نکته ای نامفهوم یا پیچیده بود نباید در این مرحله به سراغ تفسیر رفت چراکه خواندن یک دور نهج البلاغه خود پاسخ بسیاری از ابهامات را خواهد داد.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: این کار تاثیر مستقیم در بهتر شدن منابر و خطابه های طلاب و روحانیان دارد و این امر موجب می شود طلاب هر چه سریعتر با مبانی دینی آشنا شوند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به افول اخلاق واقعی در حوزه های علمیه و دوری طلاب از خواندن نهج‌‌البلاغه گفت: طلاب باید نهج‌البلاغه را از مهجوریت خارج کنند و معارف آن را در بستر جامعه نشر و گسترش دهند.

مسؤول طرح نهج‌البلاغه خوانی در کشور افزود: این نگرانی وجود دارد که اگر طلاب در خلال تحصیل با معارف نهج البلاغه آشنا نشوند در سطوح بالاتر به دلیل مشغله‌های علمی و خانوادگی دیگر فرصت رجوع به آن را نخواهند داشت.

آیت الله محمدی، تولیت مدرسه علمیه روحیه بابل نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه طلاب باید با تکیه بر مبانی علمی، قرآنی و روایی با نهج البلاغه آشنا شوند، خاطرنشان کرد: طلاب را از اصول علمی که دستمایه فهم نهج البلاغه است نباید دور نگه داشت./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات