۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۷۹۹۱۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

علمای دین علامات و نشانه‌های هدایتگری‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: علما و بزرگان دین علامت و نشانه هدایتگری هستند تا مردم به بیراهه کشیده نشوند.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم ترحیم و بزرگداشت آیت‌الله اشرفی شاهرودی که در مسجد جامع شیروان برگزار شد، به تشریح جایگاه علمای دین پرداخت.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) جبال دین و نجوم آسمان بوده و علما ادامه‌دهنده راه آن‌ها هستند، افزود: اگر علما و روحانیان نباشند طوفان‌های دشمن ایمان مردم را در هم می‌شکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: علما همواره در برابر زورگویان ایستاده‌اند تا کیان دین اسلام و جامعه دینی از هم پاشیده نشود.

وی اضافه کرد: هر جا دشمنان اسلام و خدا خواسته‌اند هیبت اسلام و تشیع را در هم بشکنند علما و روحانیان از شکسته شدن هیئت اسلام جلوگیری کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: علما و بزرگان دین علامت و نشانه هدایتگری هستند تا مردم به بیراهه کشیده نشوند.

وی تصریح کرد: فقیه و عالم ژرف‌اندیش همواره مردم را به بصیرت و آگاهی هدایت می‌کند تا گمراه نشوند، زیرا چنین فقیهی دارای آگاهی کاملی از دین بوده و در تمام ابعاد دین حرف برای گفتن دارد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: دشمن سال‌ها است که می‌خواهد حلقه دین و مردم را از هم بگسلد، اما نمی‌تواند زیرا جامعه، مردم، دین و عالم به‌هم‌پیوسته بوده و جدایی‌ناپذیر هستند و تا زمانی که با هم باشند دشمن نمی‌تواند آسیبی به آن‌ها وارد کند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات