۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۵۷۹۹۷۳

اتمام تألیف خاطرات سردار غلامپور در کتاب «باوارین»

حجت الاسلام بهداروند از پایان تألیف کتاب «باوارین» خاطرات سردار احمد غلامپور از عملیات کربلای ۵ خبر داد.
حجت الاسلام بهداروند

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سوره مهر، کتاب «باوارین» خاطرات سردار احمد غلامپور از عملیات کربلای ۵ است، عملیاتی مهم که در سال ۶۵ و تنها بعد از گذشت ۱۵ روز از عملیات ناموفق کربلای ۴ اتفاق افتاد.

حجت الاسلام محمد مهدی بهداروند از نکات قوت این کتاب به جلسه فشرده فرماندهان با آقایان محسن رضایی و اکبر هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و افزود: نکته قابل توجه عملیات کربلای ۵،  مذاکره شبانه فرماندهان جنگی و محسن رضایی فرمانده کل سپاه با هاشمی رفسنجانی فرمانده عالی جنگ بود که یک شب قبل از عملیات کربلای ۵ انجام شد.

وی افزود: محسن رضایی در آن جلسه که از ۱۰ شب تا ۴ صبح به درازا انجامید پیشنهاد داد که با توجه به اینکه ما هر ساله یک عملیات بیشتر نمی‌توانیم، انجام دهیم و بعد از عملیات فرماندهان عراقی به مرخصی رفته‌اند، خوب است،‌ از این فرصت استفاده کرده و در همان محور شلمچه وارد شویم.

این نویسنده اضافه کرد: سرانجام مذاکرات به انجام عملیات ختم می‌شود و روز بعد عملیات کربلای ۵ اتفاق می‌افتد که طی این عملیات نیروهای ما خود را از جزیره باوارین و پنج‌ضلعی به نزدیکی‌های بصره رساندند‌.

دکتر بهداروند درباره قرارگاه‌های شرکت کننده در این عملیات تصریح کرد:‌ قرارگاه ۹ به فرماندهی سردار علایی، ‌ قرارگاه قدس به فرماندهی سردار ایزدی، قرارگاه قدس به فرماندهی سردار عزیز جعفری و قرارگاه کربلا با سردار احمد غلامپور چهار قرارگاهی بودند که در این عملیات شرکت کردند.

وی اظهار داشت: اصلی‌ترین قسمت عملیات با قرارگاه کربلا بود، در این کتاب از آغاز عملیات کربلای ۴ تا پایان عملیات کربلای ۵ شرح داده شده است.

بهداروند با اشاره به اسناد ضمیمه این کتاب گفت:‌ در این کتاب ۸۰۰ صفحه‌ای، اسناد و مدارکی مهم از عملیات، نامه‌های به کلی سری، نامه نگاری‌های محسن رضایی و اکبر هاشمی رفسنجانی، همچنین سندهایی از فرمانده وقت نیروی زمینی، فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده عالی جنگ به همراه عکس‌هایی از مراحل مختلف عملیات کربلای ۵ گنجانده شده است./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات