۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۸۰۰۷۶

طرح خرید کتاب به انتخاب کتابدار از ۷ مهرماه اجرایی می‌شود

با هدف افزایش دانش عمومی کتابداران، مرحله اول طرح خرید کتاب سال ۱۳۹۷ به انتخاب کتابداران اجرایی می‌شود.
کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با توجه به اهمیت خرید منابع بر اساس نیازهای واقعی مخاطبان و کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، طرح خرید کتاب به انتخاب کتابدار اجرایی می‌شود.

بر این اساس از ۷ تا ۱۱ مهرماه مشخصات ۲۵۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف در سامانه‌ای مجزا بارگزاری شده و در دسترس مسئولان کتابخانه‌ها قرار دارد تا کتاب‌های مورد نظر کتابداران انتخاب و نسبت به خرید آنها اقدام شود.

در این نوبت ۱۱۴ عنوان کتاب در حوزه‌ «قصه و رمان»، ۵۰ عنوان در حوزه «کودک» و ۸۶ عنوان در حوزه «نوجوان» در نظر گرفته شده است و موضوعات دیگر در نوبت‌های بعدی طرح خرید کتاب به انتخاب کتابدار به اشتراک گذاشته می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل منابع، این طرح  در سطح ۲۳۹۸ باب کتابخانه اجرا می شود و هر کتابخانه به طور متوسط ۲۷ عنوان کتاب انتخاب خواهد کرد.

اداره کل منابع تلاش کرده تا عناوین ارائه شده از «تنوع ناشران» برخوردار بوده و از هر ناشر به طور میانگین ۳ عنوان کتاب انتخاب شود.

در این دوره از طرح خرید کتاب به انتخاب کتابدار، سامانه‌ای برای مراجعه کتابداران توسط معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات طراحی و در دسترس قرار گرفته است. در بخشی از این سامانه، فهرست عناوینی که از دوره قبلی انتخاب کتابدار تاکنون منتشر یا به نهاد واصل شده، به روئیت کتابداران می‌رسد تا در صورت تمایل بتوانند هریک از این عناوین را برای کتابخانه محل خدمت خود انتخاب کنند./998/د ۱۰۳/ش

 

ارسال نظرات