۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۸۰۲۷۷
نماینده آیت الله سیستانی:

نهضت حسینی شیوه مبارزه با انحرافات را به ما یاد داد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلا بیان کرد: سیره و نهضت سید الشهدا (ع) شیوه مبارزه با انحرافات و خطراتی که امت اسلامی را تهدید می کند، به ما یاد داد.
عبدالمهدی کربلایی

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) برگزار شد، گفت: نهضت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) به ما یاد داده است که اسلام فقط عبادات و انجام مراسم های مذهبی نیست.

وی افزود: اگر سیره و نهضت سید الشهدا (علیه السلام) را مورد بحث و بررسی قرار دهیم درمیابیم که اسلام حسینی و اصیل بر مبارزه انسان مومن و امت اسلامی با انحرافات و گمراهی و دفاع از آن در برابر خطرهای بزرگ موجود تاکید می کند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: شخصیت های بسیاری در تاریخ اسلام که از نظر سن، علم و عبادت از جایگاه ویژه ای برخوردار بودند، باوجود مشاهده خطری که امت اسلامی را تهدید می کرد در گوشه های خانه های خود ماندند و به نقشی در یاری امام حسین (علیه السلام) نداشتند.

وی ادامه داد: کسانی که با شجاعت تمام در برابر جریان تروریستی داعش ایستادند و با مال و جان خود با آنان به مبارزه برخواستند در حقیقت به نهضت امام حسین (علیه السلام) تمسک جسته اند. این گونه افراد منافع دینی را بر منافع شخصی، دنیایی و خانوادگی ترجیح داده اند.

حجت السلام شیخ عبدالمهدی کربلایی تاکید کرد که انسان ها باید مبانی نهضت حسینی را بررسی کنند و ببینند که چگونه می توانند یک حسینی واقعی باشند./994/ب۹۰۱

ارسال نظرات