۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۸۰۳۰۰
عضو تجمع علمای مسلمان لبنان:

آمریکا درپی انتقام از ایران و حزب الله لبنان است

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان تصریح کرد: هدف از تحریم اقتصادی، انتقام از ایران و حزب الله لبنان است.
صهیب حبلی

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد ابراهیم (س) صیدا برگزار شد، از مواضع میشل عون رییس جمهور این کشور در سازمان ملل متحد در رابطه با فلسطین حمایت کرد و بیان داشت: در زمانی که برخی از کشورهای عربی در حال زمینه سازی برای اجرای طرح و برنامه های آمریکا و رژیم صهیونیستی به نام «معامله قرن» هستند، میشل عون با شجاعت این اقدام آنان را محکوم کرد.

 وی افزود: توقف حمایت آمریکا از آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان (اونروا) با هدف فشار به لبنان برای اعطای اقامت به آوارگان فلسطینی در لبنان صورت گرفت.

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان بیان کرد: ملت فلسطین شهدا و مجروحان بسیاری برای مقابله با طرح «معامله قرن» داده اند.

شیخ صهیب حبلی عنوان کرد: باوجود اینکه بسیار از اراضی سوریه از لوث جریان های تروریستی پاکسازی شده اند، برخی در مسیر بازگشت آوارگان سوری به مناطق و شهرهایشان سنگ اندازی می کنند.

وی با اشاره به طرح جدید آمریکا برای فشار به حزب الله لبنان تصریح کرد: آمریکا با آغاز جنگ اقتصادی درپی فشار به محور مقاومت، حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران به علت نقش اساسی و اصلی آنان در مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق است.

گفتنی است که طرح «معامله قرن» شامل واگذاری محله‌ها، مناطق و روستاهای عربی به طرف فلسطینی و ایجاد کوریدوری برای فلسطینیان به سمت مسجدالاقصی و فراهم کردن یک راه‌حل انسانی برای آوارگان فلسطینی است./994/ب۹۰۱

ارسال نظرات