۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۸۰۳۳۰
مدیر مدرسه علمیه امام صادق قائمشهر:

رواج مدرک گرایی در حوزه یک آسیب خطرناک است

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان این که نگاه مدرک گرایانه در حوزه باید به فراموشی سپرده شود، گفت: حوزه جای اخذ مدرک نیست بلکه این پایگاه بستری برای آموختن علم دین و معارف الهی و انتقال آن به جامعه هدف است.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر امروز در جمع اساتید و طلاب این مدرسه با تأکید بر استفاده حداکثری طلاب از فرصت به وجود آمده در جهت علم آموزی، گفت: شریط امروز حوزه بهترین فرصت برای رسیدن به مدارج بالا است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که تعطیلی برای طلاب حوزه نباید معنا و مفهومی داشته باشد، افزود: یک طلبه در همه فصول سال باید یک برنامه علمی، آموزشی و پژوهشی مدونی برای خود داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که فرصت ها به راحتی سپری می شوند و کسی متضرر می شود که از این فرصت های ناب استفاده مفید نکند، بیان داشت: طلب ای که بخواهد از امکانات حوزه استفاده کند، اما در مسیر علم آموزی سست عمل کند، خیانت کرده است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان این که اداره مدارس علمیه در شرایط امروز جامعه بسیار کار سختی است، خاطرنشان کرد: علما و بزرگان حوزه تلاش می کنند تا این پایگاه مهم علمی و دینی در جامعه اسلامی با قدرت پابرجا بماند و به رسالت خود عمل کند.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که متأسفانه برخی طلاب هیچ هدف مشخصی برای تحصیل در حوزه ندارند، تصریح کرد: طلبه ای که بدون هدف وارد حوزه می شود نمی توان آینده روشن و مشخصی را برای او متصور بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که همه فعالیت های طلاب در حوزه باید برنامه محور باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بی انگیزگی و عدم هدفگذاری مشخص دو آسیب جدی است که طلاب مدارس علمیه را تهدید می کند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان این که نگاه مدرک گرایانه در حوزه باید به فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: حوزه جای اخذ مدرک نیست بلکه این پایگاه بستری برای آموختن علم دین و معارف الهی و انتقال آن به جامعه هدف است.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که یکی از مسائل مهمی که طلاب جدیدالورود حوزه به آن نیازمند هستند آشنایی دقیق و عمیق نسبت به فضا و کارکردهای مهم حوزه است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین عوامل عدم موفقیت طلاب در مسیر تحصیل در حوزه عدم شناخت آنها از باید و نبایدهای حوزه است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات