۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۸۰۳۷۲

گزارشی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های صهیونیستی در هفته گذشته

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز بخشی از مطالب منتشرشده خود را به ایران و مسائل مرتبط با ایران اختصاص دادند.
رسانه های صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، علاوه بر حواشی نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، رسانه های عبری زبان رژیم صهیونیستی به مسائل دیگری هم درباره ایران پرداختند که در پی می آید :

روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی درباره استقرار سامانه های اس 300 ارتش روسیه در سوریه به نقل از ژنرال های ارتش این رژیم خاطرنشان کرد هم اکنون بزرگترین چالش فراروی تل آویو آن است که چگونه بدون آنکه باعث عصبانیت روسیه شود به عملیات خود در سوریه علیه آنچه این روزنامه آن را اهداف ایرانی توصیف کرده ادامه داده شود.

به اعتقاد ران بن یاشای نویسنده این تحلیل، پیروزی ایران وحزب الله در سوریه معنایی جز گشوده شدن جبهه دومی علیه اسرائیل در این منطقه نخواهد داشت.

به اعتقاد این نویسنده یکی دیگر از نکات منفی استقرار اس 300 در سوریه برای اسرائیل آن است که مستشاران نظامی ایرانی حاضر در سوریه نحوه استفاده از این سامانه که کشورشان نیز نمونه هایی از آن را در اختیار دارد ، را به طور بالفعل خواهند آموخت امری که سبب خواهد شد عبور از این سامانه برای طرف های مهاجم ایران بسیار دشوار شود.

این در حالی است که این روزنامه پیش از این در گزارشی با انتشار تصاویر ماهواره ای از مواضعی در بیروت و ادعای استقرار موشک های حزب الله در آن گرچه تهدیدهای گذشته تل آویو علیه حزب الله و محور مقاومت را تکرار کرد، اما با همین گزارش تلویحا سخنان چند روز گذشته سید حسن نصر الله درباره شکست تلاش های تل آویو برای جلوگیری از دستیابی مقاومت لبنان به موشک های نقطه زن را تایید کرد.

بر اساس ادعای یدیعوت آحارانوت رهبران حزب الله با یک ترفند هوشمندانه موشک ها را در منطقه ای در نزدیکی فرودگاه بیروت ودر نزدیکی مراکز جمعیتی قرار داده اند.

در حالی که در بخش دیگری از گزارش تاکید می کند حزب الله اقدامات مشابهی را در مناطق دیگر لبنان نیز در دست انجام دارد.

اظهارات صریح دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز بازتاب خاصی در این روزنامه داشت و آحارانوت در گزارشی در این رابطه نوشت شورای عالی امنیت ملی ایران که ریاست آن به عهده حسن روحانی است از زبان علی شمخانی دبیر آن تهدید کرد در صورتی که اسرائیل به حمله به سوریه ادامه دهد ، با واکنش دردناکی مواجه خواهد شد.

مرکر ضمیمه اقتصادی هاآرتص هم درگزارشی درباره شکست طرح های تحریم نفتی ایران تحت عنوان "ایران و پالایشگاه های عظیم نفتی: دلیل تلاطم در بازار نفت" به نقل از کارشناسان نفتی خبر داد در سایه آغاز فعالیت شماری از پالایشگاه های جدید در آسیا امکان توقف صادرات نفت ایران وجود نخواهد داشت.

این نشریه اقتصادی عبری زبان اعتراف می کند تنها 3 پالایشگاه جدید که قرار است طی چند ماه آینده در مالزی راه اندازی شوند می توانند تمام 1ر1 میلیون بشکه نفت صادرات روزانه لیبی را در خود ببلعند واین امر بیانگر آن است که در چنین شرایطی آنها آمادگی پذیرش نفت از هر مبدئی را خواهند داشت.

این مرکز همچنین در گزارش دیگری با اشاره به فرایند پیشنهادی اروپا به ایران برای همکاری اقتصادی می نویسد: اروپا ،چین و روسیه با دور زدن ایالات متحده تلاش می کنند تا ساز وکاری را برای ادامه همکاری با ایران تدارک ببیند.

به اعتقاد نویسنده این روزنامه عبری زبان هدف اصلی و کلی از این ساز وکار ایجاد سیستمی برای معاملات تهاتری با ایران است تا بانک ها ومعاملات اقتصادی از تحریم های آمریکا به دلیل نقض این تحریم ها در امان بمانند، در حالی که بقیه شرکت های بزرگ جهانی نیز می توانند وارد این ساز وکار شوند.

این روزنامه عبری زبان درباره نقاط ضعف رژیم صهیونیستی هم با اشاره به ساخت بندر جدیدی در شهر ساحلی حیفا درباره ساخت این بندر به دست چینی ها هشدار داد و آن را یک تهدید راهبردی و امنیتی توصیف کرد. این رسانه افزود تجربه نشان داده است چین از زیرساخت های ایجاد شده توسط شرکت هایش در کشورهای خارجی برای انجام عملیات جاسوسی و جمع آوری اطلاعات سایبری استفاده می کند.

پایگاه صهیونیستی اینتلیجنس تایمز هم برای راست جلوه دادن دروغ بزرگ نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصاویر مبهمی از یک سردر و یک تصویر هوایی را منتشر کرده و مدعی شد در این محل ایران فعالیت هسته ای انجام می دهد این در حالی است که روزنامه هاآرتص در گزارشی در این رابطه به نقل از دو مسئول عالیرتبه اطلاعاتی آمریکا خبر داد اطلاعات ما نشان می دهند که در این مراکز حتی یک سانتریفیوژ هم وجود ندارد در حالیکه دیگری به وجود اسناد هسته ای در این مرکز اشاره کرد.

پروفسور ابراهام بن تسفی در روزنامه یسرائیل هیوم هم با اشاره به سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید می کند گرچه ترامپ موفق شده است یکی از دو معضل موجود یعنی کره شمالی را به نحوی به سوی حل وفصل پیش ببرد، اما تهران همچنان چالش بزرگ حل نشدنی برای برنامه های ابرقدرتی همچون آمریکا محسوب می شود.

این روزنامه عبری زبان همچنین درباره ادعاهای نتانیاهو در رابطه با مرکز جدید هسته ای ایران هم با استناد به واکنش سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی تاکید کرد از دیدگاه ایران این سخنان نتانیاهو برای منحرف کردن افکار عمومی از وحشیگری های اسرائیل علیه مردم فلسطین است.

این در حالی است که روزنامهمعاریودر گزارشی در این رابطه به نقل از یک مسئول اطلاعاتی آمریکایی خبر داد : نتانیاهو اشتباه می کند ما از این مرکز اطلاع داریم وجز کاغذ چیز دیگری در آن وجود ندارد.

در مقدمه گزارش هم معاریو می نویسد سخنان نخست وزیر با سخنان یک مسئول آمریکایی در تضاد است، مسئول آمریکایی تاکید می کند داخل این مخزن صرفا کاغذ است و خبری از دستگاه های سانتریفیوژ نیست.

این روزنامه عبری زبان در گزارش دیگری به بررسی بدترین سناریو برای مراکز هسته ای رژیم صهیونیستی پرداخته ومی نویسد : نیاز به تقویت موارد ایمنی نیروگاه دیمونا به شدت احساس می شود ، گرچه عبور یک موشک از تمام سامانه های پدافندی موجود و اصابت به دیمونا احتمال کمی است، اما در صورت اصابت این موشک به هدف یک فاجعه بزرگ برای اسرائیل به وجود خواهد آمد.

این روزنامه به نقل از أدام راز که از وی به عنوان دانشمند هسته ای یاد کرده نوشت در صورت اصابت موشک به دیمونا ابر رادیواکتیوی وارد فضا شده و فاجعه ای همانند چرنوبیل را به همراه خواهد داشت امری که به طور حتم تاثیر قاطع خود را بر روی جنگ خواهد گذارد.

معاریو همچنین در حاشیه پرداختن به مسئله ادلب و تلاش های صورت گرفته برای جلوگیری از وقوع جنگ در آن به روابط شکل گرفته بین عربستان و اسرائیل پرداخته و دیرینه آن را به زمان شکل گیری نگرانی از قدرت شیعیان بعد از جنگ اول لبنان (تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان) در سال 1982 می داند که این روابط و هم پیمانی محرمانه روز به روز گسترش یافته و به اعتقاد "ران ادلیست " نویسنده این مقاله کار به جایی رسید که تل آویو و ریاض تلاش کردند تا جنگ خود علیه ایران را در سوریه تمرین کنند.

این در حالی است که هاآرتص درباره سرنوشت تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه نوشت: توافق اسرائیلی ـ روسی نوعی نمایش ساختگی از دوستی بین نتانیاهو و پوتین را نشان می داد که به نوعی می تواند کرنش نتانیاهو در برابر رهبر روسیه تلقی شود در حالی که در سایه هیاهوی گسترده ، نتانیاهو صرفا اطلاعات نحوه انجام تحرکات در صحنه بین المللی را در اختیار پوتین قرار می داد.

در پایان این یادداشت که به قلم دان مارگالیت نوشته شده است تاکید شده گرچه پوتین با استفاده از حادثه اخیر سقوط هواپیما موفق شد از توافق 2015 با اسرائیل شانه خالی کند اما نباید فراموش کرد ماجراجویی های نتانیاهو هم سهم بسزایی در پیچیده کردن روابط با روسیه داشت./۸۴۷/ب۹۰۴/ع

منبع: تسنیم

ارسال نظرات