۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۵۸۰۵۷۳

«دعبل و زلفا» ظرف یک سال به چاپ بیست و نهم رسید

مدیرعامل به‌نشر از انتشار ۳۴ هزار نسخه از رمان «دعبل و زلفا» هم زمان با استقبال از مسابقه کتابخوانی آن خبر داد.
رمان  «دعبل و زلفا»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از به‌نشر، حسین سعیدی با بیان اینکه در حال حاضر مجموع شمارگان این کتاب 34 هزار نسخه رسیده است،  اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهلت در شرکت مسابقه کتابخوانی «دعبل و زلفا» تیراژ این اثر به 50 هزار نسخه برسد.

وی ادامه داد: «دعبل و زلفا» عنوان رمانی جذاب به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین «مظفر سالاری»، نویسنده رمان پرفروش «رؤیای نیمه شب» است.

مدیرعامل به‌نشر خاطرنشان کرد: این اثر روایتی عاشقانه از آشنایی و زندگی پر فراز و نشیب دعبل خزاعی، شاعر اهل بیت(ع) و همسر سازش‌ناپذیرش زلفا را روایت می‌کند؛ در این کتاب، مقاطعی از زندگی دعبل در زمان امام موسی کاظم(ع) و امام رضا(ع) به صورت داستانی کنکاش شده است؛ عشق میان او و زلفا بستری جذاب برای ماجراهای فراوان این رمان است که تلاش دارد بر اساس داده‌های تاریخی به بازسازی و بازآفرینی ماجراها و حوادث بپردازد.

سعیدی این نکته را نیز بیان کرد: به‌نشر که چاپ نخست کتاب «دعبل و زلفا» را همزمان با دهه کرامت سال 96 منتشر کرده بود، اکنون چاپ بیست و نهم این اثر را در قطع رقعی، با شمارگان یک هزار نسخه منتشر و با قیمت 250 هزار ریال روانه بازار کرده است که البته علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه «دعبل و زلفا» می‌توانند این اثر را با تخفیف 50 درصدی خریداری کنند.

مدیرعامل به‌نشر خاطرنشان کرد: این اثر منبع مسابقه ملی کتابخوانی «دعبل و زلفا» است که همزمان با آغاز دهه کرامت با مشارکت به‌نشر و شبکه جوانان رضوی(شجر) و همچنین سایر مؤسسات و مجموعه‌های آستان قدس رضوی و کشوری در حال برگزاری است و و تا پایان ماه صفر(آبان ماه) و ایام شهادت امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت.

سعیدی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان با خرید کتاب، مطالعه و ارسال کد قرعه‌کشی به سامانه پیامکی 30003209 ابتدا در قرعه‌کشی هفتگی شرکت داده می‌شوند که نتایج آن، هر هفته اعلام و جایزه فرد برنده حداکثر تا یک هفته بعد پرداخت می‌شود. در پایان مهلت شرکت، سؤالات محتوایی و تستی این مسابقه بر روی سایت www.Behnashr.com منتشر می‌شود و فقط افرادی که دارای کد انحصاری قرعه‌کشی هستند، می‌توانند پاسخ سؤالات را همراه با کد، ارسال کنند و در صورت پاسخگویی درست به سؤالات، در قرعه‌کشی نهایی جایزه ویژه شرکت داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه سؤالات مرحله نهایی در تاریخ 24 آبان ماه و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی منتشر می‌شود، افزود: شرکت‌کنندگان تا پایان آبان ماه برای ارسال پاسخ‌ها مهلت دارند و قرعه‌کشی مرحله نهایی نیز در روز، چهارم آذر ماه مصادف با 17 ربیع‌الاول و سالروز میلاد فرخنده پیامبر اکرم(ص) انجام خواهد شد.

مدیرعامل به‌نشر این را هم یادآور شد که یک دستگاه خودروی سواری و هشت کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به عنوان جوایز ویژه این مسابقه در نظر گرفته شده است؛ همچنین دوشنبه هر هفته پس از دهه کرامت تا پایان ماه صفر قرعه‌کشی‌های هفتگی انجام و یک جایزه چهار میلیون ریالی(کمک هزینه سفر به مشهد)، دو جایزه یک میلیون ریالی(کارت خرید کتاب و سوغات) و سه بسته متبرک فرهنگی به برگزیدگان اهدا می‌شود./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

 

ارسال نظرات