۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۸۱۲۳۷
کارشناس دینی:

مجالس عزاداری امام حسین حافظ نظام است

حجت الاسلام والمسلمین مومنی گفت: دشمن خیال باطل کرده و می‌خواهد بیرق اهل بیت را از مساجد و شهرها پایین بکشد بنابراین باید تا می‌توانیم به مصیبت‌های امام حسین(ع) بها دهیم که این ضامن نظام است.
حجت الاسلام والمسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی کارشناس دینی در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار شد‌، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع)، گفت: امکان سیر و سلوک بدون قرآن و عترت یقیناً منتفی است؛ تمام آسیب‌هایی که متوجه فرد و جامعه می‌شود به دلیل عدم توجه به دستورات الهی در قرآن کریم است؛ قرآن معجزه خاتم الانبیا و شفای هر دردی است.

وی افزود: تمسک به قرآن برای رسیدگی و درمان دردها بسیار موثر است؛ حضرت امیرالمؤمنین(ع) در اوصاف متقین در کتاب شریف نهج البلاغه می‌فرماید مومنین اهل قرائت قرآن در دل شب هستند؛ قرآن دردهای آدمی را به طور کامل برای او روشن می‌کند و با کنار زدن حجاب‌ها، انسان را از جهل خارج می‌کند.

کارشناس دینی بیان داشت: متاسفانه امروز قرائت قرآن به شدت در خانه‌ها کم شده است؛ بانوان وظیفه دارند هر روز نوای یک جزء قرآن را از طریق شبکه قرآن و یا فایل‌های صوتی در خانه پخش کنند زیرا سبب زدودن زنگار از دل انسان می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: خانه با قرائت قرآن نورانی می‌شود و از رهگذر آن انسان به شرح صدر رسیده و ظرفیت وجودی او وسعت پیدا می‌کند؛ به جای اینکه از داروهای آرامبخش استفاده کنیم با لذت و توجه قرآن بخوانیم تا به آرامش روح و جان برسیم؛ حتی دردهای جسمی را می‌توان با قرآن درمان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی گفت: هر آیه از آیات قرآن کریم انسان را به سوی مسیر صحیح در زندگی هدایت می‌کند؛ قرآن از همه ما عمل صالح، انجام واجبات و ترک محرمات را می‌خواهد.

وی افزود: تمسک به عترت سه مرحله دارد که اولین مرحله آن معرفت نسبت به اهل بیت است؛ امام سجاد پس از شهادت امام حسین(ع) تمام تلاش خود را به کار گرفت تا مردم امام خود را بشناسند و معرفت واقعی نسبت به ائمه کسب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ابراز داشت: معرفت و محبت به اهل بیت به هم گره خورده‌ است؛ ولایت یعنی تمام اراده خود را به ولی سپردن؛ اگر کسی ارادت به ولایت داشت دو چیز در او ظاهر می‌شود اول موالات و دوم برائت از اعداء و هر چیزی که انسان را به سوی دشمن سوق می دهد.

کارشناس دینی بیان داشت: کسی که می‌خواهد به اهل بیت تمسک بجوید باید درصدد عمل به سیره و سخنان و فرمایشان ایشان باشد؛ دین اسلام دین به روز و نابی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دین اسلام، قرآن و اهل بیت فرسایش ندارند؛ دشمن خیال باطل کرده و می‌خواهد بیرق اهل بیت را از مساجد و شهرها پایین بکشد بنابراین باید تا می‌توانیم به مصیبت‌های امام حسین(ع) بها دهیم که این ضامن نظام است؛ امام راحل می‌فرمودند هر روز در منبرها از مصائب امام حسین(ع) و اهل بیت روضه بخوانید که این روضه ها جبهه ها را حفظ کرده است./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات