۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۵۸۱۷۳۵
مدیر مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد:

وجود حیا در زنان بسیار ارزشمند است

حجت الاسلام نقدعلی گفت: حیا داشتن از سوی همه انسان ها خوب است ولی حیا داشتن از سوی زنان به دلیل حساسیت های روحی بسیار بهتر است چرا که به واسطه فساد زنان، جامعه به فساد کشیده می شود.
حجت الاسلام نقدعلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی در سخنرانی بعدازظهر امروز که در مدرسه شهید طباطبایی نژاد اصفهان برگزار شد، گفت: آن طلبه ای که با تقوا و عالم باشد، مورد وثوق مردم است.

وی در ابتدا افزود: قرآن انسان را به اعمال احسن سوق می دهد، خداوند همیشه به دنبال این است که انسان ها به دنبال انجام اعمال به صورت احسن آن باشند.

مدیر مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در روایتی خطاب به یکی از شیعیانشان می فرمایند، سر زدن کار خوب از همه خوب است ولی سر زدنش از تو بهتر است چرا که تو منتسب به ما هستی و سر زدن کار بد از همه انسان ها بد است ولی از تو بسیار بدتر است.

وی اظهار کرد: مراعات قسط و عدل بسیار مهم است و تأکیدات زیادی در آیات و روایات بر اجرای آن شده است ولی مراعات عدالت از سوی امیران و حاکمان نسبت به انسان های عادی بسیار مهم تر و حساس تر است چرا که ایشان دائماً در نظر مردم هستند.

حجت الاسلام نقدعلی گفت: صبر کردن در سختی ها و حوصله به خرج دادن در انجام عبادت از رئوس اصلی ایمان است و فقیری که در سختی ها صبوری می کند بیش از دیگران مأجور خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد تبیین کرد: سخاوت داشتن از سوی اغنیا بسیار زیبا و پسندیده است، کسی که بخشنده است خداوند نیز از فضل خودش به او خواهد بخشید؛ معادله خداوند بر این اساس چیده شده است که اگر کسی بخشنده باشد به او می بخشد و اگر کسی نسبت به پرداخت اموالش به دیگران بُخل بورزد خداوند نیز زندگی را بر او سخت می گیرد و این سخت گیری یا به واسطه دور کردن آن شخص از رحمتش انجام می شود یا ثروتش را ضایع می کند.

وی ادامه داد: روحانیان باید مورد مراجعه مردم باشند، وای به حال آن طلبه ای که فقط دستِ بگیر داشته باشد و در هنگام روضه خوانی ها و مسجد رفتن ها به فکر سودهای مادی باشد؛ آن طلبه ای که با تقوا و عالم باشد، مورد وثوق مردم است.

حجت الاسلام نقدعلی اظهار کرد: توبه کردن بسیار خوب است ولی توبه کردن در جوانی بسیار زیباتر است، هر جوانی که عمرش را در کسب علم و تقوا بگذراند خداوند اجر هفتاد صدیق را به او عطا می کند؛ در جوانی شهوات بسیار زیاد است از این رو شخص باید دائماً در حال توبه باشد.

مدیر مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد تصریح کرد: حیا داشتن از سوی همه انسان ها خوب است ولی حیا داشتن از سوی زنان به دلیل حساسیت های روحی بسیار بهتر است چرا که به واسطه فساد زنان جامعه به فساد کشیده می شود.

وی در پایان افزود: ورع داشتن برای همه انسان ها خوب است ولی از سوی علما بسیار بهتر است چرا که یک عمل زشت و یک گناه شخص عالم می تواند مردم را نسبت به دین بی اعتماد کند./۸۶۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات