۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۸۱۷۵۶
ذوالقدر در گفت وگو با رسا خبر داد؛

آغاز بررسی ها برای تقویت بودجه فرهنگی کشور در سال ۹۸

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون، از آغاز بررسی های کارشناسی برای تقویت بودجه فرهنگی کشور در سال ۹۸ خبر داد.
ذوالقدر کمیسیون فرهنگی

سیده‌فاطمه ذوالقدر نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره جزئیات جلسه امروز این کمیسیون، گفت: امروز در ابتدای جلسه گزارشی راجع مشکلات کمیته کاغذ ارائه و در این جلسه بر ضرورت تقویت تولید داخلی کاغذ و جلوگیری از احتکار تاکید شد.

وی به دستور دوم این کمیسیون که مربوط به بررسی طرح جمعیت و تعالی خانواده بود اشاره کرد و بیان داشت: امروز این موضوع مهم در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح بود و مورد بررسی قرار گرفت و موافقان و مخالفان نظرات خودشان را ارائه دادند، مرکز تحقیقات قم نیز نظر داد و قرار شد بعد از تعطیلات کلیات این طرح رای‌گیری شود.

ذوالقدر در ادامه با اشاره به سومین دستور کار کمیسیون فرهنگی، اظهار داشت: آقای عبداللهی مشاور فرهنگی و مشاور پارلمانی شورای عالی فرهنگی گزارشی از جلسه دیروز کمیسیون که با مدیران و معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، ارائه کرد.

ذوالقدر ادامه داد: در این جلسه در زمینه بودجه سال 98 مطالبات و پیشنهاداتی با حضور وزارت ارشاد، صداوسیما، سازمان میراث فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه قم و کتابخانه‌های کشور ارائه شد تا بودجه فرهنگی سال 98 مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم بر این شد که با تلاش بیشتر بودجه فرهنگی افزایش یابد و با عملیاتی شدن بودجه فرهنگی پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی مانند ورزشگاه‌ها تکمیل شوند.

وی افزود: همچنین تصمیم گرفته شد این جلسات ادامه داشته باشد تا با کمک و همفکری نمایندگان و سازمان‌ برنامه بودجه شاهد خروجی خوبی در زمینه بودجه فرهنگی در سال 98 باشیم./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات