۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵۸۲۴۷۰
همراه با شهدای خراسان جنوبی(۲)؛

شهید بصیری پور؛ تنها شهید مدافع حرم استان که راه عشق برگزید

شهید بصیری پور، تنها شهید مدافع حرم خراسان جنوبی که از خطه کویری در پاسخ به ندای «هل من ناصر ینصرنی» حسین(ع) راه دمشق و عشق را برگزید و به خیل یاران شهیدش پیوست.
شهید بصیری پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، از نام شهیدان مدافع حرم مشخص است که همگی به عشق دفاع از حریم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) به سوریه شتافتند.

زمانی شهیدان دفاع مقدس نیز به عنوان یک وظیفه ملی و شرعی به جبهه اعزام می‌شدند و به عنوان تکلیف شرعی از سرزمین و تمامیت سرزمینمان دفاع کردند؛ دفاعی که با حال و هوای رسیدن به کربلا بود.

شهید بصیری پور؛ تنها شهید مدافع حرم استان که راه عشق را برگزید

امروز اما شهیدان مدافع حرم، شهدای آسمانی هستند که تنها برای رضای خدا و دفاع از حرم اهل بیت(ع) قیام کردند و برای شرافت دینی و مذهبی با قلبی مالامال از عشق به شهیدان کربلا و خاندان نبوت به سوریه رفتند.

دلیر مردانی امثال شهید بصیری‌پورها که در پاسخ ندای «هل من ناصر ینصرنی» حسین(ع) نوای «کلنا عباسک یا زینب» و «کلنا فداک یا زینب» سر دادند و راه دمشق و عشق را در پیش گرفتند.

شهید ستوان یکم مرتضی بصیری‌پور تنها شهید مدافع حرم خراسان جنوبی است که مظلومانه 20 فروردین ماه سال جاری در دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه به فیض شهادت نائل آمد.

امسال نیز کنگره ملی 2 هزار شهید استان برای گرامیداشت یاد و خاطره شهید بصیری پور و 2 هزار شهید دیگر استان آذرماه جاری در بیرجند می‌شود.

‌شهدای مدافع حرم به دلیل مادیات به سوریه نرفتند

پدر تنها شهید مدافع حرم استان شهید بصیری پور در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا گفت: شهدا پیام‌ها و خواسته‌هایی دارند و ما نیز نسبت به شهدا مسؤولیت داریم.

وی افزود: باید راه شهدا را ادامه دهیم و از اینکه پرچم دفاع از اسلام و دفاع از حرم اهل بیت(ع) توسط پسرم در خانه ما نصب شده، خوشحال هستم و از خدا می‌خواهم این پرچم را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: کاری و اقدامی بر خلاف خواسته‌های شهدا انجام ندهیم؛ در اکثر وصیت‌نامه‌های شهدا بحث ولایتمداری مطرح است و اینکه باید پیرو خط ولایت فقیه باشیم.

بصیری پور تصریح کرد: شهدای مدافع حرم به دلیل پول و مادیات به سوریه نرفتند بلکه با آگاهی و وظیفه‌ای که بر عهده آن‌ها بود در این راه قدم برداشتند.

وی با بیان اینکه پرچمی که شهدا به دست ما دادند نباید روی زمین بماند، بیان کرد: شهدا با عمل خود به ما نشان دادند که نباید اجازه داد دشمنان وارد کشور شوند و به عقیده‌ها و فکرها نفوذ نکنند.

پدر شهید مدافع حرم استان با بیان اینکه دشمن حساب شده کار می‌کند و به دنبال تفرقه در میان مسلمان‌ها هستند، گفت: باید پیرو خط ولایت فقیه و فرمایشات رهبری باشیم چرا که ایشان الگوی کار ما هستند.

وی اضافه کرد: دشمن به دنبال غبارآلود کردن فضای جامعه است و به اسم اسلام و دفاع از اسلام جنگ می‌کنند اما باید با پیروی از ولایت فقیه دشمن را در این فضای غبارآلود شناخت.

خون امثال شهید بصیری‌پور سبب نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود

پدر شهید بصیری پور افزود: اگر شهدای مدافع حرم نبودند ما باید در داخل شهرهای خود با دشمن می‌جنگیدیم و ایران اسلامی هیچگاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی با بیان اینکه نباید در خط دشمن حرکت کنیم، گفت: پسرم همواره در کمک به دیگران پیشتاز بود و هیچگاه به کسی نه نمی‌گفت و هر کاری که از دستش برمی‌آمد برای دیگران انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه شهید با خوش رویی با مردم برخورد می‌کرد، تصریح کرد: خون امثال شهید بصیری‌پور و شهید حججی و کسانی که از اسلام دفاع می‌کنند به زودی سبب نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود.

شهادت حق همسرم بود

همچنین فهیمه احسان‌فر، همسر شهید بصیری پور نیز اذعان داشت: بیش از پنج سال از زندگی مشترک ما با شهید می‌گذشت و در این مدت همواره به سخنرانی‌های مقام معظم رهبری توجه می‌کرد و همیشه می‌گفت از خط ولایت فقیه جدا نشوید.

وی، شهادت را حق شهید بصیری پور دانست و بیان کرد: وقتی همسرم خواست برود سوریه از من رضایت خواست و می‌گفت دعا کن تا سربلند شوم.

همسر شهید بصیری پور با بیان اینکه به همسرم برای رفتن به سوریه رضایت قلبی دادم، گفت: در این روزهای نبود آقا «مرتضی» شرایط سختی را سپری کردیم و از روزی که همسرم از بین ما رفته همیشه «طاها» پسر سه ساله شهید دلتنگ پدرش می‌شود.

احسان‌فر با بیان اینکه آقا «مرتضی» می‌گفت اگر برای رفتن من رضایت ندهی و مانع شوی باید در آن دنیا جوابگو باشی، بیان کرد: شهید به پدر و مادرش احترام خاصی می‌گذاشت و این احترامش زبانزد همه بود.

وصیت نامه نخستین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی

بسمه تعالی

خدمت پدر و مادر عزیزم؛

بنده را امیدوارم که حلال کنید که شاید و بدون شاید پسر خوبی برایتان نبوده‌ام.

اگر احتیاطا برایم اتفاقی افتاد بدانید که به هیچ عنوان نباید برایم ناراحت باشید زیرا که اگر ان شاءالله به مقام شهدا که البته بس مقامی است بزرگ برسم خداوند به من لطف کرده است.

و بدانید که شهدا زنده‌اند.

دوستتان دارم

مرتضی بصیری پور

بسمه تعالی

از طرف اینجانب مرتضی بصیری پور خدمت پسرم، عزیزم، طاها بصیری پور.

الان که این نامه را برای جنابعالی می‌نویسم، شب سفرم به سوریه می‌باشد.

ممکن است که بنده با این سفر دیگر برگشت نداشته باشم، از جنابعالی خواهش دارم مواظب قلب من یعنی مادرت باشی و بدانی که نباید ایشان را آزرده خاطر کنی و بدانی که بنده در همه حال پیش شما هستم؛ ان شاءالله.

در ضمن بدان که خیلی دوستت دارم پسرک گلم.

ان شاءالله همیشه موفق و پیروز و سرفراز و پایدار باشید./۹۳۱۴/پ۲۰۱/ب۱

پدرت

مرتضی بصیری پور

ارسال نظرات