۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۵۸۳۴۳۲
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق بهشهر تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از توان تبلیغی طلاب جهت تبیین فرهنگ زکات

امام جمعه بهشهر به نقش مهم و محوری روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت به دلیل در اختیار دادن تریبون های اثرگذار تبلیغی باید آثار و برکات پرداخت زکات را برای مردم تبیین و تشریح کند.
دیدار مسؤولان با امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در ستاد احیای زکات این شهرستان بر ضرورت احیا و گسترش فرهنگ زکات در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: نهادینه شدن این سنت ارزشمند دینی موجب رشد اقتصادی جامعه خواهد شد.

وی از زکات به عنوان یک راهبرد دینی در جهت زدودن فقر از چهره جامعه اسلامی یاد کرد و افزود: اگر به دستورات دینی و احکام اسلامی به خوبی عمل شود دیگر شاهد فقر و بدبختی در جامعه اسلامی نخواهیم بود.

حجت الاسلام جباری با بیان این که پرداخت زکات موجب توسعه یافتگی و پیشرفت متوازن در کشور خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از محل پرداخت زکات بسیاری از مناطق فقیر و محروم در شرایط خوب و توسعه یافته ای قرار دارند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که دین مبین اسلام برای همه امور مسلمین برنامه مدون و قابل اجرا ارائه داده است، افزود: اما متأسفانه جامعه اسلامی آن طور که شایسته بود از این احکام و دستورات پیروی نکرده است.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که اگر امروز جامعه اسلامی با مشکلات و بحران های بسیاری از جمله مشکل اقتصادی مواجه است به دلیل فاصله گرفتن از احکام و دستورات الهی است، خاطرنشان کرد: اگر این دستورات به نحو مطلوب در جامعه اجرا می شد امروز با این مشکلات مواجه نبودیم.

امام جمعه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم و محوری روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت به دلیل در اختیار دادن تریبون های اثرگذار تبلیغی باید آثار و برکات پرداخت زکات را برای مردم تبیین و تشریح کند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که بسیاری از مردم با کارکردهای چنین احکامی در جامعه امروز آشنایی ندارند، افزود: این روحانیت است که می تواند با بیان آیات و رویات مستند اهمیت و جایگاه فرهنگ زکات را برای مردم تبیین کند.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت بهره گیری از توان تبلیغی طلاب مدارس علمیه استان به منظور تبیین و تبلیغ فرهنگ زکات در روستاها و مناطق محروم تأکید کرد و گفت: متولیان این بخش باید از ظرفیت بالای تبلیغی حوزه های علمیه که نقش بسیار مهم و مؤثری در تبلیغ دین دارند بهره گیرند./۹۵۰/پ۲۰۳/ق

 

ارسال نظرات