۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۵۸۳۹۷۹

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

پارکینگ‌های پایانه‌های مسافربری مشهد همزمان با دهه پایانی ماه صفر آماده استقرار ناوگان بین‌شهری می شوند، آماده سازی ایستگاه استقبال از زائران پیاده امام رضا (ع) در منطقه شش و برگزاری همایش شوق خدمت به زائران رضوی چند خبر کوتاه از خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محسن شریعتی با اشاره به حضور گسترده اتوبوس‌های بین‌شهری در دهه پایانی ماه صفر در شهر مشهد اظهار کرد: ایام پایانی ماه صفر، مشهد مقدس به‌ عنوان دومین کلان‌شهر مذهبی جهان اسلام، شاهد حضور خیل عظیمی از زائران و مسافران است که جهت عرض ارادت با ساحت مقدس هشتمین امام معصوم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به این شهر سفر می‌کنند.

وی افزود: با توجه به وضعیت ترافیکی خاص در این ایام در شهر مشهد و عدم امکان تردد به هسته مرکزی و حرم مطهر رضوی با وسایل نقلیه عمومی جاده‌ای اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه‌ها، لذا طبق هماهنگی صورت گرفته پارکینگ‌های پایانه‌های سه‌گانه شهر مقدس مشهد آماده استقرار ناوگان اعزامی هستند.

شریعتی بیان کرد: پایانه مسافربری امام رضا (ع) به ‌عنوان بزرگترین پایانه کشور در این ایام، روزهای پر رفت و آمدی خواهد داشت و بر همین اساس پارکینگ این مجموعه با ظرفیت هزار جای پارک، آماده خدمات‌رسانی به ناوگان بین‌شهری است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: پارکینگ پایانه مسافربری معراج واقع در میدان معراج با فضای پارک 200 خودرو و همچنین پارکینگ پایانه راه ابریشم در ابتدای شهرک رجایی با فضای پارک 200 خودرو برای ارائه خدمت به ناوگان بین‌شهری آماده ‌شده‌اند.

شهروندان می توانند از طریق شماره تلفن 3135 و همچنین شماره پیامک 1000181در پویش بزرگ مردمی شهروند مهمان نواز ویژه دهه پایانی ماه صفر مشارکت داشته باشند.

آماده سازی ایستگاه استقبال از زائرین پیاده امام رضا (ع) در منطقه شش

حجت الله حیدری شهردار منطقه شش گفت: تمهیدات لازم برای توزیع روزانه حدود سه هزار غذا در بین زائرین نیز انجام شده و کلیه خدمات پیش بینی شده به صورت رایگان خواهد بود.

وی اظهار کرد: ایستگاه محوری و مردمی شهید باهنر در شهرک شهید باهنر به مساحت 1500 متر مربع در دو طبقه مجزا ، با امکانات بیش از 20 سرویس بهداشتی و حمام ثابت و سیار ویژه خواهران و برادران و با ایستگاه های متنوع سلامت و پزشکی ، مشاوره مذهبی، مشاوره خانواده، غرفه کودک، رادیو زائر، عکاسی، دوام ثامن، خیاطی، تعمیرات کفش، تعمیرات موبایل و ... از تاریخ سیزدهم الی هجدهم آبانماه پذیرای زائران پیاده رضوی خواهد بود.

حیدری افزود: سال گذشته جمعیتی بالغ بر 9000 نفر از این امکانات این ایستگاه استفاده نمودند و امسال نیز پیش بینی های لازم برای پذیرایی از 12000 تا 15000 نفر از مبدا شهرستان سرخس و صالح آباد و روستاهای تابعه میامی و ... صورت گرفته است.

تمهیدات لازم برای توزیع روزانه حدود سه هزار غذا در بین زائرین نیز انجام شده و کلیه خدمات پیش بینی شده به صورت رایگان خواهد بود.

شهردار منطقه شش همچنین به برپایی سه ایستگاه مشارکتی مردمی در سطح منطقه اشاره کرد و گفت: ایستگاه شهدای وحدت واقع در ابتدای شهرک شهید رجایی ، پایانه راه ابریشم در صورت نیاز برای اسکان موقت و ایستگاه شهید رستمی واقع در بلوار مصلی، نرسیده به تقاطع شهید رستمی و ایستگاه خادمین محله واقع در بلوار مصلی ، بنای تاریخی مصلی جهت پذیرایی و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده است.       

همچنین شهروندان گرامی در صورت تمایل به مشارکت در استقبال از زائرین پیاده رضوی می توانند به صورت حضوری به سالن ورزشی شهید باهنر مراجعه نمایند و یا با مرکز اسکان به شماره 33966606 تماس حاصل فرمایند و همچنین جهت اعلام آمادگی عدد 8 به سامانه 1000181 ارسال نمایند.

همایش شوق خدمت به زائرین رضوی برگزار می شود

به منظور بدرقه خادمین دهه پایانی صفر همایش «شوق خدمت» به زائرین رضوی در تالار شهر مشهد برگزار می شود.

️به گزارش خبرگزاری رسا از ستادخبری پویش مردمی شهروند مهمان نواز، بدرقه خدمتگزاران دهه پایانی صفر با حضور مدیران ارشد استان، مسؤولان شهری و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، با اهدای مدال شهروند میهمان نواز برای خدمتگزاران زائران پیاده و با برند سازی رویداد دهه پایانی صفر با هدف توسعه گردشگری مذهبی ساعت 18 شنبه دوازدهم آبان ماه در تالار شهر مشهد برگزار می شود.

️شناسایی و جذب گروه های فعال خودجوش مردمی و حمایت از میزبانی و مهمان پذیری در بین مجاوران از جمله اهداف این نشست است.

در این همایش ساماندهی خدمات مردمی در جهت تأمین زیر ساخت های نرم افزاری به منظور ثبت نام با برند شهروندان میهمان نواز انجام می شود و در جهت تشویق این فعالیت مردمی، مدال شهروند میهمان نواز پیش بینی شده است./۸۶۱/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات