۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۸۴۰۳۶

نفاق آل سعود؛ توزیع قرآن میان مسلمانان و محاصره یمن

نفاق آل سعود؛ توزیع قرآن میان مسلمانان و محاصره یمن
یکی از محققان و پژوهشگران حوزه علمیه قم بیان کرد: رژیم آل سعود در حالی هر ساله قرآن های بسیاری میان مسلمانان توزیع می کند که جلوگیری از ارسال غذا و دارو به مردم یمن، موجب قحطی و شیوع بیماریهای متعدد در میان این مردم مظلوم و بی پناه شده است.
کودکان یمنی یمن

خبرگزاری رسا - گروه بین الملل: حجت الاسلام عارف ابراهیمی از محققان و پژوهشگران حوزه علمیه قم طی یادداشتی به بررسی آخرین وضعیت یمن و جنایت های رژیم آل سعود در این کشور پرداخته است که تقدیم خوانندگان گرامی می شود.

تجاوز ائتلاف کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی به یمن در فروردین ماه 1394 عید نوروز را در کام مردم ایران تلخ کرد.

تخریب خانه ها بر سر زنان و کودکان و حمله هوایی به اماکن غیرنظامی نظیر بازارها، مراسم تشییع جنازه و تاسیسات بهداشتی و پزشکی طی این چند سال گذشته برای عربستان و هم‎پیمانانش به یک مساله عادی تبدیل شده و دهان حامیان حقوق بشر، آزادی خواهان و مجامع متعدد بین الملل با دلارهای سعودی بسته شده است به طوری که چشم هایشان را بر بمباران اتوبوس حامل دانش آموزانی که در حال بازگشت از دوره «حفظ قرآن» بسته اند.

طبق گزارش 41 صفحه ای تیم تحقیق کارشناسان سازمان ملل،  امارات، عربستان و مزدورانشان در یمن مسؤول نقض حقوق بشر از جمله محروم کردن مردم از حق زندگی، بازداشت اجباری، هتک حرمت و تجاوز جنسی، شکنجه، سوء رفتار، نقض خطرناک آزادی بیان و حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ویژه حق داشتن زندگی شایسته و حق بهداشت و سلامت هستند.

محاصره زمینی و دریایی یمن، خطراتی جدی و فاجعه بار برای مردم به خصوص کودکان یمنی به وجود آورده است. نفاق آل سعود هنگامی مشخص می شود که خود را خادم حرمین شریفین می داند و سالانه تعداد زیادی قرآن میان مسلمانان توزیع می کند، اما به سازمان های بین المللی اجازه نمی دهد که حتی غذا و دارو به مردم گرسنه و بیماران یمنی برسانند. این عمل حاکی از اوج کینه توزی و قساوت سعودی ها علیه مردم مسلمان یمن است. جلوگیری از ارسال غذا و دارو به مردم یمن، موجب قحطی و شیوع بیماری های مسری در میان این مردم مظلوم و بی پناه شده است.

آمریکا پس از 3 سال و 7 ماه حمایت سیاسی و تسلیحاتی از آل سعود با دستاویز قرار دادن مسائل گوناگون مانند قتل جمال خاشقچی، با اولتیماتم یک ماه جهت پایان جنگ یمن درپی دستیابی به اهداف شوم خود با گزینه های سیاسی است اما طبق اظهارات مسؤولان یمنی مشکل این کشور فقط با مذاکره سیاسی یمنی – یمنی به پایان می رسد.

--------------------------

حجت الاسلام عارف ابراهیمی از محققان و پژوهشگران حوزه علمیه قم

ارسال نظرات