۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۵۸۴۱۰۸
به همت انجمن ناشران دانشگاهی؛

همایش حقوق نشر در هفته کتاب برگزار می‌شود

همایش حقوق نشر همزمان با بیست‌وششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به همت انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی برگزار می‌شود.
سیدعباس حسینی‌نیک

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدعباس حسینی‌نیک؛ مدیرعامل انجمن فرهنگی ناشران گفت: در همایش حقوق نشر که در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، مقامات فرهنگی دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضایی حضور دارند. همچنین تعاملی با انجمن‌های صنفی پدیدآورندگان کتاب شامل ناشران، نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و ویراستاران انجام شده است که در این همایش حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه همایش با مشارکت پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات برگزار می‌شود، افزود: علاوه بر سخنرانی مقامات و شخصیت‌های دولتی و حقوقی، جلسه‌ای تخصصی از ساعت ۹ تا ۱۲ سه‌شنبه ۲۹آبان با موضوع نقد و بررسی لایحه حقوق مالکیت ادبی و هنری برگزار می‌شود.

حسینی‌نیک ادامه داد: در این نشست‌های تخصصی دست‌اندرکاران و ذی‌نفع‌های بخش‌های مختلف حوزه‌های فرهنگی و کارشناسان این حوزه برای بررسی موضوعات حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به جلسه تخصصی بعدازظهر همایش توضیح داد: این جلسه که از ساعت ۱۴ تا ۱۷ برگزار می‌شود، به نقد و بررسی قوانین جاری کشور در حوزه حقوق نشر و آیین دادرسی در این حوزه اختصاص دارد و حقوق‌دانان و مقامات قضایی از دادسرای فرهنگ و رسانه در آن حضور خواهند داشت. 

حسینی‌نیک تاکید کرد: همچنین با توجه به ایام اخیر که بحث قاچاق کتاب مطرح است، در این جلسه درباره روش اعمال قانون با توجه به اتفاقات و قوانین موجود بحث خواهد شد تا به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه این همایش کاملا علمی، تخصصی و کاربردی است، گفت: ما تلاش می‌کنیم در طول سال این جلسات تخصصی را به صورت ماهانه ادامه دهیم که تا سال آینده ادامه داشته باشد و بتوانیم موضوعاتی مثل تکثیرهای غیرقانونی، حقوق نشر الکترونیک، کتاب صوتی و .. را نیز در سال‌های آینده پیگیری کنیم.

همایش حقوق نشر سه‌شنبه ۲۹ آبان از ساعت ۹ تا ۱۷ در پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات برگزار می‌شود./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

 

ارسال نظرات