۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۸۴۴۱۹
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

تعدد مواکب خراسان شمالی آسیب‌زا است

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی نسبت به آسیب تعدد موکب‌های استانی در مراسم اربعین حسینی هشدار داد و گفت: در موکب داری خراسان شمالی در مراسم اربعین در حال دچار شدن به آسیب جدا شدن شهرها از همدیگر هستیم و این آسیبی است که در آینده جدی‌تر می‌شود.
حجت الاسلام احمدی فر- ستاد اقامه نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، رئیس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، دوشنبه‌شب در دیدار روحانیان مبلغ اعزامی به اربعین با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد، نسبت به آسیب تعدد موکب‌های استانی در مراسم اربعین حسینی هشدار داد.

وی افزود: در موکب داری خراسان شمالی در مراسم اربعین در حال دچار شدن به آسیب جدا شدن شهرها از همدیگر هستیم و این آسیبی است که در آینده جدی‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی فر خاطرنشان کرد: در این زمینه رقابت ناسالمی در بین شهرهای استان در حال شکل‌گیری است به گونه‌ای که هر شهر به‌صورت جداگانه در پی برپایی موکب در مسیر کربلا است، درحالی‌که این اقدام جنبه عمومیت و استانی بودن مواکب خراسان شمالی در مسیر کربلا را خدشه‌دار می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر مواکب خراسان شمالی در مراسم اربعین شکل استانی خود را حفظ کند بهتر است نه اینکه شیروانی‌ها، اسفراینی‌ها و اهالی سایر شهرها هر کدام برای خودشان موکب بزنند.

حجت‌الاسلام احمدی فر در ادامه اظهار کرد: باید در موکب جایگاهی برای بیان احکام و پاسخ‌گویی به سؤالات و شبهات شرعی و اعتقادی مردم در نظر گرفته شود، زیرا امسال چنین جایگاهی در نظر گرفته نشده بود.

وی ادامه داد: در این راستا بهتر است خیمه یا میز احکام در مواکب خراسان شمالی در مسیر کربلا راه‌اندازی شده و روحانیان به‌نوبت در این خیمه نشسته و به سؤالات پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام احمدی فر اضافه کرد: زمینه کار تبلیغی در اربعین بسیار بالا است، اما امسال پاسخ‌گویی به احکام و سؤالات شرعی زائران در حد ارتباط‌گیری‌های نفربه‌نفر بود درحالی‌که شایسته است برای بیان احکام و پاسخ‌گویی به سؤالات جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات