۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۵۸۴۷۳۸

مشارکت ۸۰ هزار طلبه در طرح تبلیغی «پیامبر انسانیت»

بیش از هشتاد هزار مبلغ دینی در طرح «پیامبر انسانیت» که از سوی وزارت اوقاف با هدف شناساندن سیره نبوی به جهانیان برگزار می‌شود، مشارکت خواهند داشت.
علمای الازهر

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، در راستای فراخوان وزارت اوقاف مصر با عنوان «پیامبر انسانیت» به مناسبت فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم(ص) در ماه ربیع الاول، بیش از هشتاد هزار سخنران و مبلّغ دینی در داخل و خارج مصر به تبیین و تشریح سیره نبوی و معرّفی اسلام رحمانی به جهانیان خواهند پرداخت.

محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر با اعلام این خبر تاکید کرد که هدف از اجرای این فعالیت، آشنایی جهانیان با سیره والای اخلاقی پیامبر اکرم(ص) و رسالت الهی و نیز شناساندن زیبایی‌های دین اسلام به دیگران به ویژه کشورهای غربی است.

شیخ جمعه افزود: وزارت اوقاف در برنامه‌ای به دور از تقلید و تکرار و با پوشش زندگانی نبی مکرم اسلام از بدو تولد تا هنگام رحلت، برنامه‌های متنوع فرهنگی مانند مسابقه، نشست‌های تاریخی ـ علمی و جلسات هم اندیشی با سایر نهادهای دینی و مراکز اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به مشارکت علما و نخبگان دینی سایر کشورها در این فعالیت جهانی خاطر نشان کرد: همانگونه که باید خدا و رسولش را حقیقتا شناخت، ضروری است که جهانشمول بودن رسالتش را نیز درک کرده و خیرخواهی رسول گرامی اسلام(ص) برای جهانیان را تشریح کنیم.

در همین راستا شیخ علاء ماضی ابوالعزائم رییس اتحادیه جهانی صوفیه مصر نیز در سخنانی تاکید کرد که افکار انحرافی که از سوی گروهک‌های مصطلح جهادی ترویج می‌شود، چهره رحمانی اسلام را مخدوش کرده و پدیده اسلام هراسی را در غرب پدید آورده است.

شیخ ابوالعزائم تصریح کرد: اسلام همواره مورد اتهامات پیاپی قرار می‌گیرد به نحوی که پس از هر اقدام تروریستی و پیش از مشخص شدن عاملان و مجرمان حادثه، بلافاصله از سوی رسانه‌ها انگشت اتهام به سمت مسلمانان نشانه می‌رود تا آنکه عاملان چنین حوادثی معرّفی شوند.

رییس اتحادیه جهانی صوفیه مصر در پایان با تاکید بر تلاش این اتحادیه برای ترویج فرهنگ اسلام اصیل و شناساندن سیره اخلاقی پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: همه دوست داران نبی مکرم اسلام وظیفه مبارزه با افکار انحرافی و اندیشه‌های الحادی را داشته و باید تلاش کنند تا انسانیت، رحمانیت و خیرخواهی اسلام برای جهانیان را به مردم عرضه کنند./981/ب901/ر

ارسال نظرات