۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۸۵۴۲۳
مدیر حوزه علمیه مازندران:

حوزه های علمیه پرچم دار نشر و گسترش معارف دینی در جامعه هستند

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید براین که حوزه های علمیه همواره پرچم دار نشر و گسترش معارف دینی در جامعه بودند، گفت: امروز همه دغدغه و تأکید علما و بزرگان حوزه تربیت و پرورش طلابی مهذب و مستعد است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین مرحله طرح میثاق طلبگی که در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شیرگاه برگزار شد، تحصیل در حوزه را یک فرصت مغتنمی برای کسب علم دین دانست و گفت: طلاب جدید الورود باید قدر این فرصت های به وجود آمده را بدانند و از آن نهایت بهره علمی و اخلاقی را ببرند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ممکن است چنین فرصت هایی دیگر تکرار نشود، افزود: همه لحظات عمر یک طلبه باید در جهت کسب علم دین، تزکیه نفس و تبلیغ سپری شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که یکی از الزامات مهم ورود به حوزه شناخت و آگاهی کامل از فضای حاکم بر این مجموعه ارزشمند دینی است، خاطرنشان کرد: این شناخت نسبی در این دوره میثاق طلبگی برای طلاب ایجاد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که نیت الهی در ورود به حوزه بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: طلاب باید نیت و هدف خود را الهی کنند تا بتوانند در این مسیری که قدم گذاشته اند به موفقیت دست یابند.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین با تبریک آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) اشاره کرد و با بیان این که این آغاز فصل جدیدی برای حیات شیعه است، خاطرنشان کرد: امروز طلاب حوزه به عنوان سربازان آن حضرت رسالت بسیار مهمی در رضایت ایشان دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب با علم آموزی، کسب تقوا و معنویت می توانند رضایت حضرت ولی عصر(عج) را جلب کنند، بیان داشت: اگر طلاب در این عرصه سستی و کاهلی کنند به طور حتم حضرت از آنها راضی و خشنود نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید براین که حوزه های علمیه همواره پرچم دار نشر و گسترش معارف دینی در جامعه بودند، خاطرنشان کرد: امروز همه دغدغه و تأکید علما و بزرگان حوزه تربیت و پرورش طلابی مهذب و مستعد است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر خوشبختانه شاخص های کمی و کیفی حوزه علمیه استان قابل قبول است، تصریح کرد: به برکت تلاش های صورت گرفته همه امکانات و بسترها برای تحصیل طلاب تا سطوح عالی در استان فراهم شده که طلاب باید از این فرصت به وجود آمده نهایت بهره علمی را ببرند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات