۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۸۶۳۵۶
حجت الاسلام غلامی:

منظور از وحدت احترام به عقاید یکدیگر است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه وحدت به معنای دست کشیدن و کوتاه آمدن از اصول و مذهب نیست، گفت: منظور از وحدت احترام به عقاید یکدیگر و به رسمیت شناختن آنها است.
حجت الاسلام غلامی لرستان

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با گرامی داشت هفته وحدت بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام محور وحدت بوده است.

وی با بیان ابنکه وحدت به معنای کنار آمدن با هرچه مطالبه طرف باشد، نیست، افزود: با هم زندگی کردن شیعه و سنی در کنار رعایت شأن یکدیگر است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه وحدت به معنای دست کشیدن و کوتاه آمدن از اصول مذهب نیست، عنوان کرد: پیامبر(ص) با دعوت همگان به برنامه دینی و اعتقادیی این راه را نشان دادند و ما به عنوان یک مسلمان باید با هم همزیستی داشته باشیم و از تفکر و اعتقادات دینی خود کنار نزنیم.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) نیز در نهج البلاغه مسلمانان را به وحدت دعوت کرد، هدایت و روشنگری کرد، اظهار داشت: ما نیز باید راه آنان را ادامه دهیم.

حجت الاسلام غلامی در ادامه بر ضرورت و اهمیت وحدت تأکید کرد و گفت: رسول خدا از بزرگترین منادی دهندگان دعوت به اتحاد و یکدلی همه ی مسلمانان جهان هستند و وظیفه ما مسلمانان، تمسک و پیروی از قرآن و عترت رسول خدا است.

وی در ادامه با بیان اینکه در قرآن کریم آیات زیادی به مسأله وحدت اشاره کرده است، افزود: منظور از وحدت، احترام به عقاید یکدیگر و به رسمیت شناختن آنها است.

معاون تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه تفرقه یکی از حربه های دشمن برای ضربه زدن به امت اسلامی است، اظهار داشت: دشمنان امروز بیش از هر زمان دیگری بر طبل تفرقه بین مسلمانان می کوبند و امروز وحدت دنیای اسلام نیازمند وحدت است.

حجت الاسلام غلامی وحدت بین مسلمانان را راه خنثی سازی توطئه های دشمنان خواند و افزود: به گفته امام راحل درد و ضعف ملت ها در تفرقه و عظمت در وحدت و همدلی است./9451//۳۰۳/خ

ارسال نظرات