۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۸۶۳۶۳

جشن و سرور شیعه و سنی در پاکستان همزمان با هفته وحدت

همزمان با برگزاری جشن های میلاد پیامبر گرامی اسلام، مردم پاکستان فارغ از هر گروه و مذهب و فرقه، با آذین بندی و چراغانی کوچه ها و خیابان ها، در یکی از بزرگ ترین اعیاد وحدت بخش جهان اسلام شرکت کرده اند.
پاکستان

به گزارش خبرگزاری رسا، دوازدهم ربیع الاول سال 1440 هجری قمری، و بنا به روایت اهل سنت، سالروز میلاد حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم مصادف است و بر اساس روایت شیعیان نیز، پیامبر گرامی اسلام، هفدهم ربیع الاول دیده به جهان گشودند که این روزها به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد.

در هفته وحدت پبمان ها استوارتر شده، خون ها در هم می جوشد، دست ها و بازوها درهم قرار می گیرد، چهره ها بر یکدیگر لبخند پبروزی و صفا می زند، قشرها همه باهم هستند و امت یکپارچه و منسجم است و شیعه و سنی، به یاد سالروز میلاد رسول گرامی اسلام، با هم و در کنار هم، در یک راه و به سوی یک هدف سرود وحدت می خوانند.

میلاد پیغمبر گرامی اسلام (ص) رویداد تاریخی درمیان مسلمانان شیعه و سنی جهان به همراه اعیاد فطر و قربان در میان مسلمانان پاکستانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مردم پاکستان نیز مانند دیگر کشورهای مسلمان، جشن های میلاد پیامبر اسلام را با شور و حال خاصی برگزار می کنند.

خیابان ها، اماکن عمومی ومذهبی و موسسات آموزشی و دولتی و حتی خودروها، موتور سیکلت ها و دوچرخه ها همزمان با روز ولادت پیامبر گرامی اسلام در سراسر پاکستان آذین بندی شده و مسلمانان در سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام، در جشن ها و آیین های این روز شرکت می کنند.

بسیاری از واحدهای صنفی پاکستان همزمان با سالروز میلاد پیامبر اسلام، با تزیین مغازه ها به شیوه منحصر به فرد و نصب بنرهای تبریک و فرمایشات پیامبر گرامی اسلام، در جشن های میلاد پیامبر مشارکت و همکاری می کنند.

علما و رهبران دینی پاکستان نیز با انتشار پیام هایی به مناسبت میلاد پیامبر اسلام، بر وحدت میان امت مسلمان تاکید کرده و در مراسم های ویژه ای، مسلمانان پاکستان برای سربلندی مردم و کشور خود دعا می کنند. 

با شکوه ترین جشن های میلاد النبی صلی الله علیه و آله و سلم در شهرهای مختلف پاکستان از جمله «اسلام آباد، راولپندی، لاهور، کراچی، پیشاور، کویته، مولتان، حیدرآباد، فیصل آباد، جهنگ، دیره غازی خان، اسکردو و مظفرآباد» برگزار می شود. 

پخش ویژه برنامه هایی درباره زندگی پیغمبر مکرم اسلام (ص)، تواشیح و اشعار در وصف پیامبر رحمت در تلویزیون و رادیو دولتی پاکستان و همچنین برگزاری سمینارهای سیرت النبی (ص) در استان های مختلف پاکستان از برنامه های رسمی دولت این کشور است.

جشن های میلاد پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم در پاکستان تنها به یک روز ختم نشده و این رویداد چند روز قبل و پس از دوازدهم ربیع الاول نیز در این کشور ادامه می یابد.
امروز دوازدهم ربیع الاول در پاکستان تعطیل رسمی بوده و مردم در این روز به دید و بازدید و انجام سفرهای کوتاه می پردازند. 

دولت پاکستان نیز به مناسبت میلاد النبی برای حفظ آرامش این روز و در راستای تامین امنیت گردهمایی ها، تجمعات و مراسم های مذهبی تدابیر امنیتی خاصی اندیشیده است. 

منبع: ایرنا

ارسال نظرات