۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۰
کد خبر: ۵۸۶۴۶۰
نماینده پارلمان سودان:

ایستادگی و مقاومت مردم فلسطین تا آزادی قدس ادامه دارد

نماینده پارلمان سودان با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت مردم فلسطین تا آزادی قدس ادامه دارد، گفت: هدف دشمن از اتحاد با کشورهای هم پیمان ایجاد بازار تسلیحاتی است.
فلسطین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم عبله مهدی نماینده پارلمان سودان، در اجلاس نوبت عصر سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن کنفرانس اسلامی برگزار شد، گفت: قرآن کریم می‌فرماید خداوند در دل شما الفت و محبت ایجاد کرد؛ تلاش ما در جهان اسلامی باید بر مبنای تقویت الفت و همدلی باشد.

وی افزود: همچنین مقابله با دشمنان اسلام باید مهمترین هدف جوامع اسلامی قرار گیرد.

عبله مهدی سیاست دشمنان را «تفرقه بیانداز و حکومت کن» دانست و اظهار داشت: ما باید در مقابل استعمار و دشمنان جهان اسلام استقامت کنیم، آنان می‌خواهند ما با اسرائیل و هم پیمانان آنان متحد شویم تا از این طریق سلاح‌های خودشان را به فروش برسانند.

نماینده پارلمان سودان ادامه داد: امروز کسانی که به دشمنان بها نمی‌دهند و با آنان هم پیمان نمی‌شوند آنان را متهم تروریست بودن می‌کنند. حال سوال این است کمک کردن مسلمانان به مردم مظلوم جهان آیا عملی تروریستی است؟ امروز استعمار مسلمانان را به خاطر همین موضوع تروریست می‌خواند.

عبله مهدی با اشاره به اینکه برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی هم‌پیمان هستند و با آنها اقدام به کشتار مسلمانان می‌کنند، گفت: امروز بسیاری از کشورهای اسلامی موافق و دوست کشورهای استکباری نیستند و حتی در مقابل اهداف و زیاده خواهی‌های آنان ایستادگی می‎‌کنند.

نماینده پارلمان سودان با تاکید بر اینکه تروریست‌های واقعی باید به کشورهای اسلامی معرفی شوند، عنوان کرد: مقاومت و ایستادگی عملی تروریستی نیست. امروز مردم فلسطین ثابت کردند که در مقابل دشمنی دشمنان ایستادگی می‌کنند تا روزی که سرزمین‌ مقدس قدس آزاد شود، کشورهای اسلامی باید از اختلافات جزئی و کینه توزانه دست بردارند و با اتحاد قدس را محور وحدت قرار دهند.

در بخش دیگر پورفسور محمد ابراهیم یکی دیگر از میهمانان گفت: متأسفانه در حال حاضر وحدت در میان امت اسلامی وجود ندارد و مسلمانان متفرق و مشتت هستند، تا زمانی که مسلمانان با هم متحد باشند دشمن نمی‌توانند آنان را شکست دهد.

محمد ابراهیم با تاکید بر اینکه کشت و کشتار مسلمانان باید در جهان متوقف شود، ابراز کرد: امروز مسلمانان در یمن، سوریه، عراق و کشمیر زندگی آسوده‌ای ندارند، برای پشتیبانی از مردم فلسطین باید همه کشورهای اسلامی متحد شوند./813/پ۲۰۳/ق

 

ارسال نظرات