۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۵۸۷۴۵۹
به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن؛

تعداد سه جلد از دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان منتشر شد

تعداد سه جلد از مجموعه « دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان» به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.
دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان

به گزارش خبرگزاری رسا، تعداد سه جلد از مجموعه « دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان» نوشته مظفر سالاری و جمعی از محققین گروه دائره المعارفهای قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: قرآن، کلام و کتاب خدا و مهم‌ترین مرجعی است که مسلمانان، باورها، خلقیات و شیوه های رفتار در زندگی فردی و اجتماعی خود را با آن می سنجند و نظم می دهند. هر کس قرآن را کتاب زندگی خود قرار دهد، از گمراهی، آشفتگی و نومیدی نجات خواهد یافت. بی تردید قشر عظیم نوجوانان به مرجعی متناسب با سطح شناخت و دانش خود احتیاج دارند که به نیازهایشان درباره قرآن پاسخ گوید.

پدیدآورندگان این اثر با گزینش مهمترین مدخل‌های دائره المعارف قرآن کریم و با تلخیص و تلطیف مطالب در قالب نثری ساده، روشن و روان، محصولی علمی و فرهنگی برای استفاده نوجوان پدید آوره‌اند تا به عنوان مرجعی متناسب با سطح شناخت و دانش نوجوانان پاسخگوی نیازهای این قشر درباره قرآن باشد.

جلد اول این دانشنامه از مدخل آب تا اسباب نزول و شامل موضوعاتی همچون آب، ابرو، آخرالزمان، آدم، آرزو، آزادی، آسمان، آشتی و اربعین و ... ؛ جلد دوم از مدخل اسباط تا انفاق  و دربردارنده موضوعاتی همچون استبداد، استخاره، استراق سمع، استکبار، استهزاء، اسوه، اعتکاف، افترا، الله، امید انسان و ... و جلد سوم آن از مدخل انفال تا پیه ، موضوعاتی چون اوس و خزرج، اهل بیت(ع)، اهل کتاب، ایمان، باران، بخل، برادر، برکت، بصیرت، بهداشت، پسر ، پیروزی و ... را شامل می شود. پیش بینی می شود این مجموعه در 15 جلد سرانجام یابد که نزدیک به 1800 مدخل را به صورت الفبایی در برخواهد گرفت.

جلد اول «دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان» در 183 صفحه، جلد دوم در 207 صفحه و جلد سوم در 191 صفحه و هر یک با قیمت 40 هزار تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وارد بازار نشر شده است./998/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات