۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۸۸۹۸۱

شورای دانشجویی دانشگاه نیویورک، رژیم صهیونیستی را تحریم کرد

شورای دانشجویی دانشگاه نیویورک در آمریکا طی ارائه یک طرح تحریمی، به جمع تحریم کنندگان رژیم صهیونیستی پیوست.
نیویورک

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای دانشجویی دانشگاه نیویورک طرح تحریم شرکت هایی که با رژیم صهیونیستی همکاری می کنند، را به تصویب رساند.

35 نفر از اعضای شورای دانشجویی این دانشگاه از این طرح اعلام حمایت کرده، 14 نفر با آن مخالفت کردند و 14 نفر هم رای ممتنع دادند.

روزنامه هاآرتص اعلام کرد که در حالی که رای گیری در مورد این طرح در داخل دانشگاه نیویورک در جریان بود، شماری از دانشجویان اسرائیلی و یهودی و مخالفان جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی "BDS" در حال تظاهرات بودند.

بیش از 60 نهاد و انجمن دانشجویی و 30 نفر از اعضای هیئت تدریس دانشگاه نیویورک از این طرح اعلام حمایت کرده اند. این طرح قرار است سال تحصیلی آینده به مجلس سنای دانشگاه و پس از آن به هیئت اداری ارائه شود و پس از تصویب نهایی، برای همه الزام آور خواهد بود.

هدف از تصویب این طرح، تحریم 3 شرکت آمریکایی بزرگ است که برخی دانشکده های دانشگاه نیویورک با آن ها همکاری دارند که این شرکت ها عبارتند از شرکت کاترپیلار، جنرال الکتریک و غول اسلحه سازی آمریکا یعنی «لوکید مارتین». این شرکت ها ارتش رژیم صهیونیستی را به انواع بولدوزر، بالگردهای جنگی و موتور خودروهای نظامی مجهز می کنند.

این طرح را یک دانشجوی چپ گرای اسرائیلی ارائه داده است. او در گفتگو با روزنامه هاآرتص تصریح کرد که جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی معروف به BDS عدالت را برای خانواده ام در "اسرائیل" و فلسطین به ارمغان می آورد.

این دانشجوی اسرائیلی خواستار توقف همکاری با تمامی شرکت هایی شده است که از نقض حقوق ملت فلسطین، اشغال سرزمین آنان و ادامه شهرک سازی غیرقانونی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین کسب سود و درآمد می کنند

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین  

ارسال نظرات