۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۹۰۳۱۲

عدم اطمینان اکثر مردم آمریکا به ترامپ

عدم اطمینان اکثر مردم آمریکا به ترامپ
یک نظرسنجی از سوی واشنگتن پست نشان داد که اکثر مردم آمریکا، گفته های ترامپ را باور ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نتایج یک نظر سنجی نشان داد که تنها 30 درصد از مردم آمریکا گفته های نادرست دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور را باور دارند.

این نظرسنجی که از سوی واشنگتن پست، روزنامه برجسته آمریکایی انجام شد، شامل 18 سوال با گزینه های «صحیح» و «غلط» بود و با شرط نا شناس بودن شرکت کنندگان انجام شد.

در نظرسنجی یاد شده، یازده گزینه از ادعاهای غلط ترامپ، چهار گزینه از ادعاهای غلط دموکرات ها، یک ادعای صحیح از ترامپ و دو گزینه باقی مانده شامل دو ادعای صحیح دیگر آورده شده بود.

نتایج این نظرسنجی بسیار شگفتی آور بود چرا که ادعاهای نادرست ترامپ، حتی قادر به متقاعد کردن جمهوری خواهان نیز نبود چرا که از هر ده نفر جمهوری خواه، تنها چهار نفر ادعاهای ترامپ را باور داشتند.

در میان ادعاهای دروغین ترامپ، این ادعا به چشم می خورد که ایالات متحده بیشترین بودجه پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو (NATO) را تامین می کند و این در حالی است که در واقع آمریکا تامین کننده تنها بخشی از این بودجه است.

طبق اعلام آرشیو فکت چکر (Fact Checker) ترامپ از ابتدای ریاست جمهوری خود تا کنون بیش از شش هزار ادعای دروغین یا گفتارهای گمراه کننده داشته است که این تعداد در سال جاری میلادی بیش از چهار هزار و چهارصد بوده است.

در پاسخ به درخواست های بین المللی برای توقف اقدامات ترامپ، وی مدعی شده که در حال اجرای خواسته های دراز مدت قوانین آمریکا است.

دیوید دیل (David Dale)، گزارشگر واشنگتن پست اعلام کرد که ترامپ تا زمان انتخابات میان دوره ای آمریکا به طور میانگین در هر روز 30 ادعای دروغین داشته است.

همچنین واشنگتن پست در ابتدای امثال اعلام کرد که ترامپ در نه ماه ابتدایی ریاست جمهوری خود، روزانه به طور متوسط پنج ادعای نادرست داشته است./847/ب901/ف

ارسال نظرات