۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۹۰۶۳۷

تحمل ضرر میلیونی وزارت بهداشت بحرین برای مقابله با زندانیان سیاسی

تحمل ضرر میلیونی وزارت بهداشت بحرین برای مقابله با زندانیان سیاسی
زندانیان سیاسی در بحرین، به خاطر کمبود داروی مورد نیاز برای درمان در رنج به سر می برند به گونه ای که بدین منظور آل خلیفه ضرر میلیونها دیناری را نیز به جان خریده است.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، گزارش‌های دولتی در بحرین از ضرر مالی ۴.۳ میلیون دیناری وزارت بهداشت این کشور به خاطر ممانعت از توزیع حجم زیادی از دارو‌ها و ملزومات پزشکی خبر داد.

گزارش شورای بازرسی مالی و اداری رژیم آل خلیفه طی سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از ضرر ۴.۳ میلیون دیناری خبر داد که وزارت بهداشت بحرین طی سه سال گذشته به خاطر خودداری از توزیع دارو‌ها و ملزومات پزشکی متحمل شده است.

رژیم آل خلیفه در حالی از در قرار گرفتن دارو‌ها در اختیار بیماران بحرینی ممانعت می‌کند که شهروندان این کشور مجبور هستند برای تهیه دارو‌های مورد نیاز بیماران خود هزینه کلانی برای خرید دارو از داروخانه‌های خصوصی صرف کنند.

رژیم آل خلیفه با ممانعت از توزیع دارو در میان بیمارستان‌ها و داروخانه‌های دولتی، موجب شده است تا خانواده‌های بی بضاعت نتوانند برای درمان فرزندان و برادران خود که در بند رژیم هستند، دارو تهیه کنند.

سازمان عفو بین الملل اخیرا در گزارشی اعلام کرد که زندانیان بیمار در بند زندان‌های رژیم آل خلیفه بحرین با قصور پزشکی مواجه اند.

سازمان عفو بین الملل در گزارش خود آورده است که بیماران زندانی مبتلا به سرطان یا ام اس در زندان‌های بحرین به خدمات درمانی تخصصی و دارو‌های خاص دسترسی ندارند./983/ب902/ف
 
ارسال نظرات