۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۹۰۶۸۹
امام جمعه موقت ساری:

حوزه های علمیه مهمترین سنگر دفاع از دین در برابر هجمه های فرهنگی است

حوزه های علمیه مهمترین سنگر دفاع از دین در برابر هجمه های فرهنگی است
امام جمعه موقت ساری،حوزه های علمیه را مهمترین سنگرهای دفاع از دین در برابر هجمه ها و آسیب های فرهنگی و اجتماعی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یوسف یوسف پور، امام جمعه موقت ساری امروز در دوره آموزشی مبلغان دینی استان به نقش مهم روحانیت در تعالی فرهنگی و معنوی جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیت در طول تاریخ پرچم دار ترویج و تقویت ارزش‌های معنوی در جامعه اسلامی بوده است.

وی با بیان این که حضور روحانیت در طول تاریخ همواره دغدغه دینداری داشته و در این مسیر مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی‌های بسیار انجام داده است، افزود: نتیجه سال‌ها تلاش و مجاهدت روحانیت، اعتلای دین و ارزش‌های اسلامی بوده است.

حجت الاسلام یوسف پور با تاکید بر این که روحانیت حفظ و صیانت از دین و ارزش‌های اسلامی را مهم‌ترین رسالت خود می‌داند، بیان داشت: در طول تاریخ هرگاه حضور روحانیت در اجتماع پررنگ‌تر و ملموس‌تر بود شاهد رشد و تعالی جامعه در ابعاد مختلف بودیم.

استاد حوزه علمیه مازندران، حضور کمرنگ روحانیت در جامعه را خواست و هدف نهایی دشمن عنوان کرد و گفت: عدم حضور پررنگ روحانیت در جامعه مسیر را برای نفوذ و توطئه دشمن هموار می‌کند.

امام جمعه موقت ساری با تاکید بر تعامل و ارتباط نزدیک روحانیت با جامعه به ویژه نسل جوان افزود: این تعامل دوسویه و مستمر می‌تواند آثار و برکات معنوی بسیاری را برای جامعه در پی داشته باشد.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که روحانیت با ارتباط سازنده خود با نسل جوان باید آن‌ها را به سمت مساجد و ارزش‌های معنوی هدایت کند، بیان داشت: متاسفانه امروز دشمن همه توان و سرمایه گذاری خود را در جهت زدودن ارزش‌های دینی و معنوی در نسل جوان به کار گرفته است.

وی آسیب شناسی فرهنگی و ارایه راهکار‌های لازم به منظور برون رفت از بحران‌های فرهنگی و اجتماعی را یکی از مهم‌ترین وظایف امروز روحانیت عنوان کرد و گفت: روحانیت تنها قشری است که می‌تواند با آگاهی دادن به جامعه و روشنگری نسبت به توطئه دشمن، نسل جوان را به سمت ارزش‌های معنوی سوق دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز حوزه‌های علمیه مهم‌ترین سنگر‌های دفاع از دین در برابر هجمه‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌روند، خاطرنشان کرد: امروز حوزه باید طلابی جوان، خلاق، نخبه و مهذب را برای تعامل و ارتباط سازنده با نسل جوان و پاسخگویی به شبهات و نیاز‌های آن‌ها تربیت کند./950/پ203/ب1
ایمانی
ارسال نظرات