۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۵۹۰۸۴۹
امام جمعه بجنورد:

تشکیلات منسجمی برای غدیر در کشور تشکیل شود

تشکیلات منسجمی برای غدیر در کشور تشکیل شود
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه غدیر برای ما هر روز از سال باید باشد، گفت: بر این اساس باید تشکیلات منسجمی پیرامون غدیر در کشور تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، بعدازظهر امروز در جلسه انجمن یاوران وقف غدیر استان اظهار داشت: جامعه اسلامی در دوران 25 سال خانه‌نشینی امام علی (ع) دچار خسران عظیمی شد.

وی ادامه داد: ما باید برای رفع این خسران گام برداریم و از نظر علمی جامعه را با مفاهیم غدیر و اندیشه‌های آن امام بزرگوار که در کتاب نهج‌البلاغه و دیگر کتب منتسب به ایشان وجود دارد، آشنا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این‌که ما در مناسبت‌هایی نظیر 13 رجب و شب‌های قدر می‌توانیم در راستای مفهوم اصلی غدیر صحبت کنیم، افزود: ما می‌توانیم در ایام مختلفی که به غدیر مرتبط هستند این موضوع را بیان کنیم که اگر غدیر در غدیر نمی‌ماند و بیعت شکنان بیعت نمی‌شکستند، ائمه اطهار دچار آن‌همه ظلم‌ها نمی‌شدند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به مظلومیت امام علی (ع)، افزود: امام علی (ع) حتی در شب‌های قدر هم مظلوم است و بیشتر مردم در آن لیالی به دنبال توبه و انابه هستند و به مظلومیت علی (ع) کمتر پرداخته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نه‌تنها امام علی (ع) در دوران خودش بلکه در حال حاضر هم مظلوم است؛ ازاین‌رو باید اندیشه‌های امیرالمؤمنین (ع) به جامعه دینی عرضه شود تا از بحر علم آن امام بزرگوار همه سیراب شوند.

وی تصریح کرد: مؤمنان موقوفات بسیار خوب و کلانی را برای ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) انجام داده‌اند اما باید تلاش کنیم تا موقوفاتی برای مظلوم‌ترین فرد عالم که همانا امیر مؤمنان علی (ع) است، داشته باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: باید برای غدیر تشکیلاتی منسجم تشکیل شود تا پیگیری امور را به عهده بگیرد و برای موقوفات و نذورات مردمی و دولتی برنامه‌ریزی کند تا بتوانیم به نحوی شایسته برای غدیر برنامه‌ریزی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خادمان غدیر در طول سال می‌توانند برای غدیر تبلیغ کنند و مشارکت‌های مردمی را در این خصوص مدیریت کنند؛ به همین دلیل لازم است بدانیم غدیر یک روز و یا یک هفته نیست بلکه غدیر برای ما شیعیان هر روز و هر هفته از سال است و باید این مهم مورد نظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: ما شیعیان همگی علی باور هستیم ولی باید در علی یاوری هم بکوشیم تا بتوانیم به‌عنوان شیعیان واقعی آن حضرت باشیم./9314/پ601/ب1

ارسال نظرات