۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۹۰۹۹۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

سازش با آمریکا نتیجه ای جز ذلت برای ملت ایران نخواهد داشت

سازش با آمریکا نتیجه ای جز ذلت برای ملت ایران نخواهد داشت
عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: سازش و رابطه با آمریکا مشکلات کشور را حل نخواهد کرد و این خیال خامی است که برخی‌ها در ذهن خود می‌پرورانند.
حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با بیان این که سازش ایران و آمریکا امری محال است، گفت: اصول اساسی و زیربنایی این دو کشور کاملاً با هم متفاوت است و هیچ گاه نمی‌توانند دیدگاه‌هایی مشترک در مسائل مختلف داشته باشند.

وی با بیان این که آمریکایی‌ها به عنوان پرچم دار فرهنگ و خوی استکباری در جهان، تجلی خودبزرگ بینی و برتری طلبی در میان سایر کشور‌ها محسوب می‌شوند، افزود: کشوری با چنین اصول اعتقادی هیچ گاه نمی‌تواند با ایران اسلامی دیدگاهی مشترک داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که آمریکایی‌ها سال‌ها است در توهم حس برتری طلبی و خود بزرگ بینی نسبت به سایر ملت‌های جهان هستند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قدرت پوشالی آمریکایی‌ها در عرصه‌های مختلف به شدت افول کرده است.

مسؤول مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر با بیان این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها نقش محوری در امور داخلی ایران داشتند، بیان داشت: اما پیروزی انقلاب پایانی بر چندین دهه دخالت و تاراج منابع و ثروت ملت ایران از سوی اجانب بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که سازش با آمریکا نتیجه‌ای جز ذلت و بدبختی برای ملت ایران نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی‌ها تلاش‌ها است تلاش می‌کنند ملت بزرگ و مقتدر ایران اسلامی را به چهار دهه قبل بازگردانند که باید بدانند این خواب آشفته آن‌ها هیچ گاه تعبیر نخواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که سازش و رابطه با آمریکا مشکلات کشور را حل نخواهد کرد و این خیال خامی است که برخی‌ها در ذهن خود می‌پرورانند، بیان داشت: راه برون رفت کشور از مشکلات و بحران‌ها و همچنین حرکت در مسیر پیشرفت ایستادگی و بهره مندی از توان و ظرفیت داخلی است.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با تأکید بر این که برجام و بدعهدی آشکار آمریکا درس عبرت بزرگی برای طراحان سازش و رابطه با آمریکا است، خاطرنشان کرد: کسانی که امروز هم همچنان بر طبل سازش و ارتباط با آمریکا می‌کوبند به طور حتم دلسوز انقلاب و نظام نیستند.

امام جمعه نوشهر با بیان این که مسیر پیشرفت کشور کاملاً مشخص است و به حتم راه آن سازش با آمریکا نیست، تصریح کرد: پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران اسلامی تنها با وحدت و همبستگی ملت ایران در برابر آمریکای جنایت کار تحقق پیدا خواهد کرد./950/ت602/ب1
ایمانی
ارسال نظرات