۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۵۹۱۲۲۱
مدیر مرکز تخصصی امام حسن مجتبی:

حوزه علمیه خواهران توانایی رفع نیاز‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی جامعه را دارد

حوزه علمیه خواهران توانایی رفع نیاز‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی جامعه را دارد
خدابنده لو گفت: حوزه‌های علمیه خواهران دارای ظرفیت بالایی هستند که می‌توانند بسیاری از نیاز‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی جامعه را برطرف کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فاطمه خدابنده لو مدیر سطح ۳ و ۴ مرکز تخصصی امام حسن مجتبی (ع)، امروز در مراسمی که به مناسبت اهمیت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: شهید مفتح  از شخصیت‌های برجسته حوزه و دانشگاه بودند.

وی افزود: در بیان شأن و جایگاه ایشان همین بس که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «مرحوم شهید مفتح، افزون بر اینکه یک روحانی برجسته و فداکار و روشن فکر و آشنا به نیاز زمان بود، خصوصیتی داشت که در تعداد معدودی از فضلای آن زمان این خصوصیت وجود داشت و آن قدرت ارتباط گیری با نسل جوان و دانشجویان و کسانی که مایل بودند پیام دین را با زبان روز از یک روحانی و یک عالم به دین بشنوند، بود.

خدابنده لو ادامه داد: تصادفی هم نیست که روز اتحاد دانشجو و روحانی، یا حوزه و دانشگاه، روز شهادت ایشان قرار داده شده است؛ چون انصافاً حلقه وصلی متناسب با چنین خصوصیتی بود. خدای متعال پاداش این شهید عزیز را داد و آن شهادت بود. شهادت پاداش بزرگ و اجر عظیمی است و خدای تعالی بندگان ساحل خود را از این اجر محروم نکرد.

مدیر مرکز تخصصی امام حسن مجتبی (ع) با بیان اینکه دانشگاه و حوزه دو بالی هستند که می‌توانند جامعه را به سوی سعادت و تکامل معنوی برسانند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در یکی از خطبه‌های نماز جمعه فرمودند: «وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل، جامعه امام، جامعه پیشاهنگ، جامعه الگو حرکت کنند.»

وی با تاکید براینکه دو نهاد حوزه و دانشگاه به عنوان مرکز علمی در جامعه اسلامی، جایگاه و نقش بسیار مهمی در بالا بردن فرهنگ علمی و دینی مردم دارد، ابراز کرد: حوزه‌های علمیه خواهران دارای ظرفیت بالایی هستند که می‌توانند بسیاری از نیاز‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی جامعه را برطرف کنند. البته رسیدن به این هدف نیاز به ارتباط دو سویه این دو نهاد دارد. این ارتباط می‌تواند در زمینه‌های مختلف صورت بگیرد.

خدابنده لو معرفی حوزه‌های علمیه در دانشگاه‌ها و حضور مدرسان و مشاوران به عنوان کارشناسان علوم دینی و خانوادگی را از جمله عوامل تقویت وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد و گفت: همچنین حوزه‌های علمیه از توان نیرو‌های دانشگاهی در زمینه‌های مختلف علوم روز دانشگاهی نیز باید استفاده کنند تا هدف نهایی این وحدت محقق شود.

مدیر مرکز تخصصی امام حسن مجتبی (ع) ادامه داد: همچنین برگزاری همایش ها‌ی مشترک و کرسی‌های آزاد اندیشی با حضور دانشجویان حوزه و دانشگاه و تحلیل و بررسی دیدگاه‌ها و استدلال‌های مباحث مطرح شده از دیگر اقداماتی است که می‌تواند زمینه وحدت حوزه و دانشگاه را فراهم آورد.

وی در پایان ادامه داد: در سایه وحدت حوزه و دانشگاه است که نهاد‌های مختلف جامعه می‌توانند به راحتی در برابر مسائل و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه مانند اعتیاد، حجاب، خشونت و ... ورود کرده و آن معضلات را با همکاری حوزه و دانشگاه رفع کنند./۸۱۳/پ202/ب1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات