۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۵۹۱۲۲۸
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «مسئولیت اخلاقی» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «مسئولیت اخلاقی» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «مسئولیت اخلاقی» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «مسئولیت اخلاقی» اظهار داشت: تاریخ اخلاقی حیات انسانی در سده‌های اخیر به‌ویژه از ابتدای قرن بیستم به این‌سو آکنده از قساوت‌ها، تجاوزها و کشتارهای گسترده‌ای است که به سخن کانت، گاه «چهره انسان از شرم اینکه به گروهی تعلق دارد که می‌تواند قربانی چنین رفتاری باشد، گلگون می‌شود» و گویی روح عطشناک، استیلاجو و سلطه‌گر انسان مدرن دیگر چندان مجالی برای تأمل و گفتگوی معنادار درباره اخلاق و مفاهیم اخلاقی باقی نمی‌گذارد.

وی گفت: قتل عام فراگیر و گسترده در جنگ جهانی اوّل، وحشت و مرگ پرمرارت مردم اوکراین در سایه گرسنگی و تازیانه کمونیسم استالین، قحطی تحمیلی و ساختگی در هند به دست چرچیل، بمباران اتمی هیروشیما و اخیراً نیز شرایط رقّت‌بار انسان‌های بی‌پناه و ستمدیده سوریه و عراق که بی‌محابا قربانی افراطی‌گرایی و کژاندیشی مذهبی از یک سو و سودای قدرت سیاستمداران از سوی دیگر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: چنانچه این رسانه ها با سیاست گذاری های درست و بر اساس اهداف نظام اسلامی و مقتضیات جامعه به اطلاع رسانی کارآمد و تغذیه علمی و فرهنگی آحاد جامعه بپردازند به تدریج مشارکت در جامعه اسلامی نهادینه خواهد شد.

وی به معرفی کتاب «مسئولیت اخلاقی» پرداخت و افزود: این کتاب نوشته جواد دانش است که در پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده و در انتشارات این پژوهشگاه به چاپ رسیده است.

پهلوانی افزود: کتاب «مسئولیت اخلاقی» با 324 صفحه به زبان فارسی و به قیمت 220000 ریال در سال 1397 منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت 44000 ریال منتشر کرده است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند./822/

ارسال نظرات