۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۹۱۳۶۲
آیت الله کعبی:

مجاهدت های آیت الله شاهرودی در راه اسلام و انقلاب هیچگاه فراموش نخواهد شد

مجاهدت های آیت الله شاهرودی در راه اسلام و انقلاب هیچگاه فراموش نخواهد شد
عضو هیأت رییسه خبرگان درگذشت آیت الله شاهرودی را تسلیت گفت و تأکید کرد این ضایعه خسارت بزرگ و رخنه ای جبران ناپذیر برای جهان اسلام و تشیع است.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در پیامی در گذشت مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

قال مولانا الامام ابوالحسن موسى بن جعفر عليه السلام:

إذا مات المؤمن بكت عليه الملائكة و بقاع الأرض التي كان يعبد الله عليها و أبواب السماء التي كان يصعد فيها بأعماله و ثلم في الإسلام ثلمة لا يسدها شيء لأن المؤمنين الفقهاء حصون الإسلام كحصن سور المدينة لها.

با ایمان به قضاء و قدر الهی و با امید به الطاف و امداد الهی و توجهات خاصه امام زمان عجل الله فرجه، ارتحال جانسوز ‌ عالم ربانی و فقیه مجاهد حضرت ایت الله هاشمی شاهرودی رضوان الله علیه موجب تالم و تاثر فراوان گردید.

این ضایعه مولمه، خسارت بزرگ و رخنه ای جبران ناپذیر برای جهان اسلام و تشیع است.

مرحوم ایت الله شاهرودی تغمده الله برحمته با اشراف به معارف اسلام ناب محمدی و آموزه های اهل بیت علیهم السلام و شناخت روح اسلام متفکر و نظریه پرداز و فقیهی عمیق و آگاه به مقتضیات زمان است که از وارثان مکتب مرجع و شهید سعید سید محمد باقر صدر قدس سره است و با تاسی از استادش در اسلام و مکتب مرحوم امام خمینی قدس الله نفسه ذوب شده بود و عمر شریفش را وقف ولایت اهل بیت علیهم السلام کردند و در این راه با مبارزه با ظلم و استبداد رژیم ستم شاهی و صدام جنایتکار در برپائی نظام اسلامی سعی فراوان کردند و در جهت تحکیم مبانی و پایه های فقهی و حقوقی و قضائی نظام جمهوری اسلامی درخط امام و پیروی از ولایت فقیه و همراهی رهبر معظم انقلاب مجاهدتهای ماندگاری داشتند.

این مصیبت بزرگ را به حضرت ولى عصر بقیة الله الاعظم عجل الله تعالى فرجه و رهبر حکیم و فرزانه و مراجع معظم تقلید و حوزه های بزرگ نجف و قم و شاگردان و ارادتمندان و بستگان و خانواده مکرم تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و از خداوند سبحان صبر جمیل و اجر جزیل برای کلیه داغدیدگان خواهانم.

از خداوند متعال مسالت می نمائیم که ایشان را با مغفرت و رحمت واسعه و رضوان الهی با رسول الله صلی الله علیه و آله و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام محشور سازد بمنه وکرمه انه سمیع مجیب ۴/ ۱۰/ ۱۳۹۷ برابر با ۱۵ ربیع الثانی/ ۱۴۴۰ ه ق

الاقل- عباس کعبی نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

/1323/د102/ق

ارسال نظرات