۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۹۱۴۸۷
امام جمعه موقت کاشان:

حماسه ۹ دی و فتنه ۸۸ برای ما درس و عبرت است

حماسه ۹ دی و فتنه ۸۸ برای ما درس و عبرت است
امام جمعه موقت کاشان گفت: به هر میزان که تکرار حادثه عاشورا برای ما عبرت و درس است به همان میزان، حماسه ۹ دی و فتنه ۸۸ برای ما عبرت و درس است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امروز در خطبه‌های نماز جمعه كاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله غفاری، گفت: خون‌های گرانبهایی به پای انقلاب اسلامی ریخته شده است و بسیاری از علما و جوانان زیر شکنجه به شهادت رسیدند تا انقلاب به پیروزی رسید و امروز در پاسداری از انقلاب اسلامی مسؤولیت سنگینی بر عهده داریم.

وی ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی را به رهبر معظم انقلاب، ملت ایران و حوزه‌های علیمه ایران و عراق تسلیت گفت و افزود: آیت الله هاشمی شاهرودی شخصیت حوزوی، فقیه، سیاسی، انقلابی و مبارزی بود که سال‌ها در ارکان مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران به انقلاب و نظام و ملت ایران خدمت کرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین حادثه تصادف دانشجویان که منجر به از دست دادن ۱۰ نفر از دانشجویان شد را به خانواده‌های آن‌ها و دانشجویان تسلیت گفت و ادامه داد: متأسفانه هر به مدتی یکبار شاهد چنین حوادث تلخی از جمله حادثه آتش سوزی مدرسه در زاهدان هستیم.

وی این حوادث ناگوار را سهل انگاری، سوء مدیریت، قصور و کم کاری دانست و با تأکید بر جلوگیری از چنین حوادث تلخ، اظهار داشت: بعد از هر حادثه ناگوار غیر قابل جبران و اعلام بررسی علت حادثه از سوی مسؤولان نمی‌تواند مورد قبول باشد.

امام جمعه موقت کاشات خواستار برنامه ریزی صحیح برای جلوگیری از چنین حوادث تلخ شد و ابراز امیدواری کرد مسؤولان تدبیری را اتخاذ کنند تا شاهد چنین حوادث تلخ و ناگواری در کشور نباشیم تا بخواهند علت آن را بررسی کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین با تبریک ولادت حضرت عیسی مسیح پیامبر اولوالعزم به پیروان آن حضرت و مسیحیان جهان، گفت: مسحیت و مسیحیان جهان باید بدانند که اسلام و قرآن برای همه انبیا الهی به ویژه حضرت عیسی مسیح احترام زیادی قائل است و اعتقاد به نبوت و عصمت و علم انبیا الهی را واجب و انکار آن را کفر می‌داند.

وی مبارزه با طاغوت را در اولویت برنامه همه انبیای الهی از جمله عیسی مسیح پیامبر صلح و دوستی دانست و افزود: هرچند حضرت عیسی مسیح به پیامبر صلح و دوستی مشهور است، اما هیچ پیامبری با ظلم و ظالم همراهی نکرد و یکی از برنامه‌های عمومی و صد درصد همه انبیای الهی مبارزه با ظلم و ظالم بود.

امام جمعه موقت کاشان اظهار داشت: مسیحیان جهان باید آگاه باشند که اگر امروز دوران حضرت عیسی مسیح بود باظلم و ظالم و طاغوت مبارزه می‌کرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه سراسری کتاب در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان از پایین بودن سرانه مطالعه به عنوان چالش بزرگ کشور نام برد وگفت: متأسفانه پایین بودن سرانه مطالعه دارای عوارض منفی است که پس لرزه‌های آن درعرصه‌های اجتماعی و اخلاقی، سیاسی و روابط اجتماعی، روحی و اعتقادی و خانوادگی بروز و ظهور دارد.

وی ضعف در مسائل اعتقادی و روابط اجتماعی را از عوارض نداشتن مطالعه دانست و اظهار داشت: اگر فرهنگ مطالعه در کشور تقویت شود و آگاهی مردم افزایش داشته باشد توطئه‌های دشمن تأثیرگذار نخواهد بود.

به گفته وی، دشمن با آگاهی از پایین سرانه مطالعه در کشور از فرصت به دست آمده استفاده کرده و با شایعه سازی در فضای مجازی افکار جامعه را منحرف می‌کند.

امام جمعه موقت کاشان حضور بی وقفه در فضای مجازی و استفاده غیر متعارف از فضای مجازی در مقابل بی توجهی به فرهنگ کتاب و مطالعه را چالش فرهنگی امروز جامعه دانست و عنوان کرد: تمامی مشکلات روحی و روانی ناشی از استفاده غیر متعارف از فضای مجازی و بی توجهی به کتاب و فرهنگ مطالعه است.

به گفته وی، مطالعه کتاب مفید پنجره‌ای به سوی روح انسان است و روح اسیر در بدن انسان با مطالعه کتاب آزاد و سبب طراوت و نشاط روح انسان خواهد شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به در پیش بودن حماسه ۹ دی گفت: قصد تکرار حماسه ۹ دی و فتنه ۸۸ داستان سرایی نیست بلکه هدف از تکرار آن، عبرت از فتنه ۸۸ ودرس گرفتن از حماسه ۹ دی است تا سرمایه‌ای برای حرکت آینده باشد.

به گفته وی، هرمیزان که تکرار حادثه عاشورا برای ما عبرت و درس است به همان میزان، حماسه ۹ دی و فتنه ۸۸ برای ما عبرت و درس است.

امام جمعه موقت کاشان، عدم غفلت از دشمن، پیاده نظام دشمن نبودن، دشمن شناسی و توطئه شناسی را از جمله درس‌های فتنه سال ۸۸ دانست و گفت: تنها صرف شناخت دشمن کفایت می‌کند چرا که در کنار شناخت از دشمن باید توطئه‌های دشمن را شناخت تا توان مقابله با دشمن را داشت.

حجت الاسلام اسلامی تبار بیان کرد: دشمن همیشه دشمن است او را از در بیرون کنید از پنجره وارد خواهد شد، از این رو همیشه باید آماده مقابله با توطئه‌های دشمن بود.

وی یادآور شد: هرچند که دشمن برای چهل سالگی انقلاب اسلامی برنامه دارد، اما این توطئه دشمن می‌تواند برای سال ۹۸ برنامه ریزی شده باشد و مطرح کردن چهل سالگی انقلاب نکته انحرافی دشمن باشد./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملك آبادي
ارسال نظرات