معرفی کتاب «نقش رسانههای مجازی در فتنۀ سال ۱۳۸۸»
نویسنده در این کتاب میکوشد به این سؤال پاسخ دهد که ماهیت، کارکرد و پیامدهای رسانههای مجازی کداماند؟
به گزارش خبرگزاری رسا، دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به ویژه تحولات پس از آن، عرصه فعالیت و مداخلهگری رسانههای مجازی و شبکههای اجتماعی شد. این رسانهها با ادعای تقلب بعد از انتخابات کوشیدند فضای اعتمادزدایی از نظام را در بین مردم رواج دهند.
با توجه به نقش بااهمیت رسانههای مجازی در آن برهه تاریخی، شناخت نقش و عملکرد آنها در فتنه ۸۸ ضروری مینماید. از این رو کتاب «نقش رسانههای مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸» معرفی میشود.
کتاب «نقش رسانههای مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸» که توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است، میکوشد با خوانشی متفاوت و نو، نقش رسانههای مجازی را در تحولات پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری واکاوی و تبیین کند. در مقدمه، هدفِ این کتاب اینگونه بیان شده است: «بررسی ویژگیها، قابلیتها و محدودیتهای رسانههای مجازی به ویژه در ایران و تبیین و تحلیل کارکردها و پیامدهای آن در عرصه اجتماعی با رویکرد جامعهشناختی با تمرکز و تاکید بر نقش رسانههای مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸ و عملکرد گروههای سیاسی و شبکههای اجتماعی در فضای مجازی هدف این کتاب است.»
کتاب حاضر میکوشد به این سوالات پاسخ دهد که ماهیت، کارکرد و پیامدهای رسانههای مجازی کدامند؟ آیا رسانههای مجازی جایگزین رسانههای سنتی (روزنامهها و رادیو و تلویزیون) خواهند شد؟ این رسانهها چه تاثیری در مشارکت سیاسی دارند؟ آیا تاثیر آنها در همه جا و در همه موارد مشابه و یا متفاوت است؟ رسانههای مجازی در انتخابات سال ۱۳۸۸ و به ویژه تحولات پس از آن چه نقشی داشتند؟ چه زمینه و عواملی موجب افزایش و گسترش نقشآفرینی این رسانهها شد؟
«نقش رسانههای مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸» در ۹ فصل فراهم آمده است؛ فصول اول و دوم به کلیات و چارچوب مفهومی و مبانی نظری اختصاص دارد.
فصل سوم به بررسی نقش رسانهها و شبکههای مجازی در مشارکت و تبلیغات سیاسی میپردازد. فرصتها و آسیبهای شبکههای اجتماعی مجازی برای جنبشهای اجتماعی از جمله مهمترین مباحث این فصل است.
در فصل چهار، تاثیر رسانههای جدید بر رفتار سیاسی کاربران در ایران بررسی شده و ضمن واکاوی ابعاد مفهومی و نظری تعامل میان اینترنت و رفتار سیاسی کاربران در ایران، الگوهای کنش ارتباطی در فضای مجازی نیز مورد تبیین قرار گرفته است. بررسی اثرات رسانههای مجازی و ریشهها و پیامدهای سیاسی شدن شبکههای اجتماعی در ایران نیز از جمله مباحث دیگر این فصل است.
فصل پنجم به بررسی زمینههای داخلی و خارجی شکلگیری فتنه ۸۸ میپردازد و فصل بعد تقابل رسانهها در دهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری را مورد واکاوی قرار میدهد. در این فصل ۱۳ مورد از تکنیکهای تبلیغاتی رسانههای مخالف مورد بررسی قرار میگیرد.
فصل هفتم، رسانههای مجازی فعال در جریان فتنه ۸۸ را معرفی میکند و فصل هشتم با عنوان «رسانههای مجازی و قطبی شدن گفتمانی سیاست و جامعه» میکوشد نقش شبکههای اجتماعی و اینترنت را در فرایند تشدید قطبی شدن جامعه بررسی کند. فصل نهم و پایانی هم که عنوان آن «رسانههای مجازی و کنشهای ستیزگرانه» است به بررسی نقش رسانههای اجتماعی در بحرانهای پس از انتخابات و ظرفیتهای شبکههای اجتماعی مجازی برای اعتراضهای پس از انتخابات میپردازد و مباحث کتاب با یک نتیجهگیریِ ۱۵ صفحهای به پایان میرسد.
کتاب «نقش رسانههای مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸» به تالیف دکتر علیاکبر رزمجو و علی عنایتی شبکلایی، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۳۴۳ صفحه در سال ۱۳۹۶ توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.
برای تهیه این کتاب علاوه بر رجوع به سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی به نشانی www.irdc.ir، میتوانید به فروشگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی واقع در: خیابان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری، نبش مجتمع ناشران مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۲۲۲۱۱۱۷۴ تماس بگیرید./925/د 103/ش
با توجه به نقش بااهمیت رسانههای مجازی در آن برهه تاریخی، شناخت نقش و عملکرد آنها در فتنه ۸۸ ضروری مینماید. از این رو کتاب «نقش رسانههای مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸» معرفی میشود.
کتاب «نقش رسانههای مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸» که توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است، میکوشد با خوانشی متفاوت و نو، نقش رسانههای مجازی را در تحولات پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری واکاوی و تبیین کند. در مقدمه، هدفِ این کتاب اینگونه بیان شده است: «بررسی ویژگیها، قابلیتها و محدودیتهای رسانههای مجازی به ویژه در ایران و تبیین و تحلیل کارکردها و پیامدهای آن در عرصه اجتماعی با رویکرد جامعهشناختی با تمرکز و تاکید بر نقش رسانههای مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸ و عملکرد گروههای سیاسی و شبکههای اجتماعی در فضای مجازی هدف این کتاب است.»
کتاب حاضر میکوشد به این سوالات پاسخ دهد که ماهیت، کارکرد و پیامدهای رسانههای مجازی کدامند؟ آیا رسانههای مجازی جایگزین رسانههای سنتی (روزنامهها و رادیو و تلویزیون) خواهند شد؟ این رسانهها چه تاثیری در مشارکت سیاسی دارند؟ آیا تاثیر آنها در همه جا و در همه موارد مشابه و یا متفاوت است؟ رسانههای مجازی در انتخابات سال ۱۳۸۸ و به ویژه تحولات پس از آن چه نقشی داشتند؟ چه زمینه و عواملی موجب افزایش و گسترش نقشآفرینی این رسانهها شد؟
«نقش رسانههای مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸» در ۹ فصل فراهم آمده است؛ فصول اول و دوم به کلیات و چارچوب مفهومی و مبانی نظری اختصاص دارد.
فصل سوم به بررسی نقش رسانهها و شبکههای مجازی در مشارکت و تبلیغات سیاسی میپردازد. فرصتها و آسیبهای شبکههای اجتماعی مجازی برای جنبشهای اجتماعی از جمله مهمترین مباحث این فصل است.
در فصل چهار، تاثیر رسانههای جدید بر رفتار سیاسی کاربران در ایران بررسی شده و ضمن واکاوی ابعاد مفهومی و نظری تعامل میان اینترنت و رفتار سیاسی کاربران در ایران، الگوهای کنش ارتباطی در فضای مجازی نیز مورد تبیین قرار گرفته است. بررسی اثرات رسانههای مجازی و ریشهها و پیامدهای سیاسی شدن شبکههای اجتماعی در ایران نیز از جمله مباحث دیگر این فصل است.
فصل پنجم به بررسی زمینههای داخلی و خارجی شکلگیری فتنه ۸۸ میپردازد و فصل بعد تقابل رسانهها در دهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری را مورد واکاوی قرار میدهد. در این فصل ۱۳ مورد از تکنیکهای تبلیغاتی رسانههای مخالف مورد بررسی قرار میگیرد.
فصل هفتم، رسانههای مجازی فعال در جریان فتنه ۸۸ را معرفی میکند و فصل هشتم با عنوان «رسانههای مجازی و قطبی شدن گفتمانی سیاست و جامعه» میکوشد نقش شبکههای اجتماعی و اینترنت را در فرایند تشدید قطبی شدن جامعه بررسی کند. فصل نهم و پایانی هم که عنوان آن «رسانههای مجازی و کنشهای ستیزگرانه» است به بررسی نقش رسانههای اجتماعی در بحرانهای پس از انتخابات و ظرفیتهای شبکههای اجتماعی مجازی برای اعتراضهای پس از انتخابات میپردازد و مباحث کتاب با یک نتیجهگیریِ ۱۵ صفحهای به پایان میرسد.
به گزارش خبرگزاری رسا، دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به ویژه تحولات پس از آن، عرصه فعالیت و مداخلهگری رسانههای مجازی و شبکههای اجتماعی شد. این رسانهها با ادعای تقلب بعد از انتخابات کوشیدند فضای اعتمادزدایی از نظام را در بین مردم رواج دهند.
با توجه به نقش بااهمیت رسانههای مجازی در آن برهه تاریخی، شناخت نقش و عملکرد آنها در فتنه ۸۸ ضروری مینماید. از این رو کتاب «نقش رسانههای مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸» معرفی میشود.
کتاب «نقش رسانههای مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸» که توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است، میکوشد با خوانشی متفاوت و نو، نقش رسانههای مجازی را در تحولات پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری واکاوی و تبیین کند. در مقدمه، هدفِ این کتاب اینگونه بیان شده است: «بررسی ویژگیها، قابلیتها و محدودیتهای رسانههای مجازی به ویژه در ایران و تبیین و تحلیل کارکردها و پیامدهای آن در عرصه اجتماعی با رویکرد جامعهشناختی با تمرکز و تاکید بر نقش رسانههای مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸ و عملکرد گروههای سیاسی و شبکههای اجتماعی در فضای مجازی هدف این کتاب است.»
کتاب حاضر میکوشد به این سوالات پاسخ دهد که ماهیت، کارکرد و پیامدهای رسانههای مجازی کدامند؟ آیا رسانههای مجازی جایگزین رسانههای سنتی (روزنامهها و رادیو و تلویزیون) خواهند شد؟ این رسانهها چه تاثیری در مشارکت سیاسی دارند؟ آیا تاثیر آنها در همه جا و در همه موارد مشابه و یا متفاوت است؟ رسانههای مجازی در انتخابات سال ۱۳۸۸ و به ویژه تحولات پس از آن چه نقشی داشتند؟ چه زمینه و عواملی موجب افزایش و گسترش نقشآفرینی این رسانهها شد؟
«نقش رسانههای مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸» در ۹ فصل فراهم آمده است؛ فصول اول و دوم به کلیات و چارچوب مفهومی و مبانی نظری اختصاص دارد.
فصل سوم به بررسی نقش رسانهها و شبکههای مجازی در مشارکت و تبلیغات سیاسی میپردازد. فرصتها و آسیبهای شبکههای اجتماعی مجازی برای جنبشهای اجتماعی از جمله مهمترین مباحث این فصل است.
در فصل چهار، تاثیر رسانههای جدید بر رفتار سیاسی کاربران در ایران بررسی شده و ضمن واکاوی ابعاد مفهومی و نظری تعامل میان اینترنت و رفتار سیاسی کاربران در ایران، الگوهای کنش ارتباطی در فضای مجازی نیز مورد تبیین قرار گرفته است. بررسی اثرات رسانههای مجازی و ریشهها و پیامدهای سیاسی شدن شبکههای اجتماعی در ایران نیز از جمله مباحث دیگر این فصل است.
فصل پنجم به بررسی زمینههای داخلی و خارجی شکلگیری فتنه ۸۸ میپردازد و فصل بعد تقابل رسانهها در دهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری را مورد واکاوی قرار میدهد. در این فصل ۱۳ مورد از تکنیکهای تبلیغاتی رسانههای مخالف مورد بررسی قرار میگیرد.
فصل هفتم، رسانههای مجازی فعال در جریان فتنه ۸۸ را معرفی میکند و فصل هشتم با عنوان «رسانههای مجازی و قطبی شدن گفتمانی سیاست و جامعه» میکوشد نقش شبکههای اجتماعی و اینترنت را در فرایند تشدید قطبی شدن جامعه بررسی کند. فصل نهم و پایانی هم که عنوان آن «رسانههای مجازی و کنشهای ستیزگرانه» است به بررسی نقش رسانههای اجتماعی در بحرانهای پس از انتخابات و ظرفیتهای شبکههای اجتماعی مجازی برای اعتراضهای پس از انتخابات میپردازد و مباحث کتاب با یک نتیجهگیریِ ۱۵ صفحهای به پایان میرسد.
کتاب «نقش رسانههای مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸» به تالیف دکتر علیاکبر رزمجو و علی عنایتی شبکلایی، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۳۴۳ صفحه در سال ۱۳۹۶ توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.
برای تهیه این کتاب علاوه بر رجوع به سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی به نشانی www.irdc.ir، میتوانید به فروشگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی واقع در: خیابان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری، نبش مجتمع ناشران مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۲۲۲۱۱۱۷۴ تماس بگیرید. /۹۲۵/د ۱۰۳/ش
با توجه به نقش بااهمیت رسانههای مجازی در آن برهه تاریخی، شناخت نقش و عملکرد آنها در فتنه ۸۸ ضروری مینماید. از این رو کتاب «نقش رسانههای مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸» معرفی میشود.
کتاب «نقش رسانههای مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸» که توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است، میکوشد با خوانشی متفاوت و نو، نقش رسانههای مجازی را در تحولات پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری واکاوی و تبیین کند. در مقدمه، هدفِ این کتاب اینگونه بیان شده است: «بررسی ویژگیها، قابلیتها و محدودیتهای رسانههای مجازی به ویژه در ایران و تبیین و تحلیل کارکردها و پیامدهای آن در عرصه اجتماعی با رویکرد جامعهشناختی با تمرکز و تاکید بر نقش رسانههای مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸ و عملکرد گروههای سیاسی و شبکههای اجتماعی در فضای مجازی هدف این کتاب است.»
کتاب حاضر میکوشد به این سوالات پاسخ دهد که ماهیت، کارکرد و پیامدهای رسانههای مجازی کدامند؟ آیا رسانههای مجازی جایگزین رسانههای سنتی (روزنامهها و رادیو و تلویزیون) خواهند شد؟ این رسانهها چه تاثیری در مشارکت سیاسی دارند؟ آیا تاثیر آنها در همه جا و در همه موارد مشابه و یا متفاوت است؟ رسانههای مجازی در انتخابات سال ۱۳۸۸ و به ویژه تحولات پس از آن چه نقشی داشتند؟ چه زمینه و عواملی موجب افزایش و گسترش نقشآفرینی این رسانهها شد؟
«نقش رسانههای مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸» در ۹ فصل فراهم آمده است؛ فصول اول و دوم به کلیات و چارچوب مفهومی و مبانی نظری اختصاص دارد.
فصل سوم به بررسی نقش رسانهها و شبکههای مجازی در مشارکت و تبلیغات سیاسی میپردازد. فرصتها و آسیبهای شبکههای اجتماعی مجازی برای جنبشهای اجتماعی از جمله مهمترین مباحث این فصل است.
در فصل چهار، تاثیر رسانههای جدید بر رفتار سیاسی کاربران در ایران بررسی شده و ضمن واکاوی ابعاد مفهومی و نظری تعامل میان اینترنت و رفتار سیاسی کاربران در ایران، الگوهای کنش ارتباطی در فضای مجازی نیز مورد تبیین قرار گرفته است. بررسی اثرات رسانههای مجازی و ریشهها و پیامدهای سیاسی شدن شبکههای اجتماعی در ایران نیز از جمله مباحث دیگر این فصل است.
فصل پنجم به بررسی زمینههای داخلی و خارجی شکلگیری فتنه ۸۸ میپردازد و فصل بعد تقابل رسانهها در دهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری را مورد واکاوی قرار میدهد. در این فصل ۱۳ مورد از تکنیکهای تبلیغاتی رسانههای مخالف مورد بررسی قرار میگیرد.
فصل هفتم، رسانههای مجازی فعال در جریان فتنه ۸۸ را معرفی میکند و فصل هشتم با عنوان «رسانههای مجازی و قطبی شدن گفتمانی سیاست و جامعه» میکوشد نقش شبکههای اجتماعی و اینترنت را در فرایند تشدید قطبی شدن جامعه بررسی کند. فصل نهم و پایانی هم که عنوان آن «رسانههای مجازی و کنشهای ستیزگرانه» است به بررسی نقش رسانههای اجتماعی در بحرانهای پس از انتخابات و ظرفیتهای شبکههای اجتماعی مجازی برای اعتراضهای پس از انتخابات میپردازد و مباحث کتاب با یک نتیجهگیریِ ۱۵ صفحهای به پایان میرسد.
کتاب «نقش رسانههای مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸» به تالیف دکتر علیاکبر رزمجو و علی عنایتی شبکلایی، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۳۴۳ صفحه در سال ۱۳۹۶ توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.
برای تهیه این کتاب علاوه بر رجوع به سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی به نشانی www.irdc.ir، میتوانید به فروشگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی واقع در: خیابان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری، نبش مجتمع ناشران مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۲۲۲۱۱۱۷۴ تماس بگیرید. /۹۲۵/د ۱۰۳/ش
کتاب «نقش رسانههای مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸» به تالیف دکتر علیاکبر رزمجو و علی عنایتی شبکلایی، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۳۴۳ صفحه در سال ۱۳۹۶ توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.
برای تهیه این کتاب علاوه بر رجوع به سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی به نشانی www.irdc.ir، میتوانید به فروشگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی واقع در: خیابان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری، نبش مجتمع ناشران مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۲۲۲۱۱۱۷۴ تماس بگیرید./925/د 103/ش
ارسال نظرات