۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۵۹۱۴۵۴
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «اصحاب امام حسین (ع)» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «اصحاب امام حسین (ع)» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «اصحاب امام حسین (ع)» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «اصحاب امام حسین (ع)» اظهار داشت: در این نوشته سعی بر این بوده که با ذکر نام و بررسی اجمالی از زندگی شخصی و مبارزاتی هر رزمنده کربلا به روشِ پیوستن آن‌ها به نهضت پرداخته شود و در لابلای روایات و گزارش‌های موجود آمار نسبتاً دقیق اصحاب و یاران امام حسین (ع) ارائه گردد

وی گفت: هر چند روایات، آمار دقیقی را به دست نمی‌دهد؛ علاّمه مجلسی از شیخ مفید نقل می‌کند که اصحاب و یاران امام، سی و دو نفر سواره و چهل نیروی پیاده بودند؛ و در روایت دیگر از قول محمد بن ابی‌طالب می‌نویسد: تعداد پیاده‌ها هشتاد و دو نفر بودند. سپس در روایتی از قول سید (بن طاووس) از امام محمد باقر (ع) نقل می‌کند: چهل و پنج نیروی سواره و صد نفر پیاده بوده‌اند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به معرفی کتاب «اصحاب امام حسین (ع)» پرداخت و تصریح کرد: این کتاب نوشته افتخارسادات رفیعی پورعلوی است که در مؤسسه پیام امام هادی (ع) تهیه شده و در انتشارات پیام امام هادی (ع) به چاپ رسیده است.

وی افزود: کتاب «اصحاب امام حسین (ع)» با ۲۵۲ صفحه به زبان فارسی و به قیمت ۹۱۰۰۰ ریال در سال ۱۳۹۴ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت ۲۲۵۰۰ ریال منتشر کرده است.

پهلوانی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب افزود: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/د 103/ش
ارسال نظرات