۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۵۹۱۸۱۰
استاد حوزه علمیه:

استکبار ستیزی از اصول نظام اسلامی است

استکبار ستیزی از اصول نظام اسلامی است
استاد حوزه با بیان این که استکبارستیزی از اصول نظام اسلامی است، گفت: درگیری ما با استکبار یک موضوع سیاسی نیست بلکه این تقابل اعتقادات و باورها است.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع، استاد حوزه علمیه خراسان بعد از ظهر امروز در حرم مطهر رضوی 9 دی را یوم الله خواند و گفت: یوم الله روزی است که دست قدرت الهی ظاهر می شود و در تاریخ اسلام موارد متعددی از یوم الله داشتیم  که 9 دی از آن جمله است.

نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی مشهد افزود: در سال 88 در شرایطی که دشمنان اسلام کمر همت به از بین بردن جمهوری اسلامی داشتند و شبکه های معاند کار نظام را تمام شده می دیدند اما غافل از این که کسی نمی توانند جلو اراده خدا را بگیرد و مردم به صورت خودجوش حماسه بزرگ 9 دی را رقم زدند.

وی افزود: در فتنه 88 این دشمنان فتنه گر در وهله اول شعار تقلب در انتخابات دادند اما وقتی شعارها تغییر کرد مردم از آن ها جدا شدند و کسانی ماندند که با دین مشکل داشتند.

حجت الاسلام فاطمی ارفع با بیان این که یادآوری فتنه 88 برای حرکت در آینده است، گفت: تشکیل حکومت اسلامی و پرورش سربازان امام زمان از آرمان انقلاب است و با توجه به آیات قرآن دشمنی، دشمن تمام نشده است و نباید از دشمن غافل شد.

استاد حوزه اظهار کرد: دشمنی آن ها با انقلاب، رهبر و شهدا نیست بلکه دشمنی آن ها با اساس اسلام است و در 40 سال حیات جمهوری اسلامی ایران  هر روز با بهانه و فتنه ای وارد می شوند که حجم فعالیت های رسانه ای با بیش از 150 شبکه ماهواری فارسی زبان علیه نظام نشانه دشمنی عمیق آن ها است.

وی بیان داشت: دشمن درصدد است که فتنه از جنس فتنه 98 بروز کند و این توطئه معیشت مردم را وسیله قرار می دهند.

حجت الاسلام فاطمی ارفع در ادامه به مؤلفه های دشمن در فتنه اشاره و ابراز کرد: القای این تفکر که تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تعامل با آمریکا است، گره زدن مسئله سیاسی با مسائل اقتصادی و  القا کردن این مسأله به مردم که برای رفع مشکلات اقتصادی و معشتی باید برخی از اصول نظام را تغییر دهیم از مؤلفه هایی است که دشمن با توسل به آن ها در صدد رقم زدن فتنه هستند.

استاد حوزه با اعتراض به سوء مدیریت مسؤولان در کشور، گفت: برخی حل مشکلات کشور را در تعامل با کدخدا می دانند و تعامل را راه برون رفت از مشکلات اقتصادی بیان می کنند در حالی که تحریم ها 20 تا 30 درصد در مشکلات داخلی تأثیر داشته اند و  70 تا 80 درصد این مشکلات به خاطر سؤء مدیریت و عدم اتکا به توان داخلی است.

وی با بیان این که استکبار ستیزی یکی از اصول نظام جمهوری اسلامی است، گفت: درگیری ما با استکبار یک موضوع سیاسی نیست بلکه این تقابل اعتقادات و باور ها، تقابل اسلام و کفر و تقابل انبیا و دشمنان انبیا است.

حجت الاسلام فاطمی ارفع بیان داشت: دشمنی ما با استکبار ، قرآنی و امتداد دشمنی سیدالشهدا با یزید است بنابراین باید یزید زمان را بشناسید.

استاد حوزه با اشاره به این آیه از قرآن کریم که می فرماید:«اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ ۖ وَالَّذينَ كَفَروا أَولِياؤُهُمُ الطّاغوتُ يُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَى الظُّلُماتِ» افزود: در این آیه از قرآن کریم به ولایت خدا در برابر ولایت طاغوت اشاره دارد که باید به این تقابل های قرآن توجه کنیم.

نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی مشهد بیان داشت: امروز تمام اسلام زیر پرچم رهبری جمع شده اند و مستضعفین عالم چشم به انقلاب اسلامی ایران دارند.

وی خاطرنشان کرد: این ملت مسؤولان خائن را از انقلاب جدا می کند و این انقلاب با خون شهدا زنده است اما این مسؤولان حساب خود را روشن و به آغوش ملت باز گردند اما اگر خیانت به انقلاب کنند، مردم در برابر آن ها خواهند ایستاد./864/پ202/ب1

ارسال نظرات