۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۵۹۲۰۲۶
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی خبر داد؛

راه‌اندازی مجمع خیران مسجدساز در خراسان شمالی

راه‌اندازی مجمع خیران مسجدساز در خراسان شمالی
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی از راه‌اندازی مجمع خیران مسجدساز در این استان به‌منظور جذب بیشتر مشارکت‌های مردمی برای ساخت و تکمیل مساجد جدید خبر داد.

حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: انقلاب و نظام اسلامی از مساجد برخاسته‌اند و مسجد مهم‌ترین سنگر این نظام محسوب می‌شود؛ ازاین‌رو باید به کارکردهای چندگانه مساجد در کشور توجه بیشتری شود.

وی افزود: با وجود این نقش‌آفرینی، هنوز آن‌چنان که شایسته و بایسته است به مساجد پرداخته نمی‌شود به‌گونه‌ای که اکنون باید در برخی از مناطق مساجد جدید احداث شود، بسیاری از مساجد جدید نیمه‌ساز تکمیل شده و مساجد موجود هم مرمت و بهسازی شوند.

حجت‌الاسلام احمدی فرد خاطرنشان کرد: اگرچه درزمینهٔ ساخت مدرسه در کشور به‌خوبی از ظرفیت خیران استفاده می‌شود اما هنوز درزمینهٔ مسجدسازی به این حد از مشارکت خیران نرسیده‌ایم و امر مسجدسازی در کشور نهادینه نشده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی موجود تکافوی نیاز مرمت و بهسازی مساجد موجود و ساخت مساجد جدید را نمی‌کند، گفت: در این راستا باید خیران و واقفان بیش از گذشته وارد عرصه شوند.

حجت‌الاسلام احمدی فرد تصریح کرد: به همین منظور و در راستای جلب مشارکت خیران به‌زودی مجمع خیران مسجدساز در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود تا بتوانیم از این طریق ساخت مساجد نیمه‌تمام را به اتمام رسانده و همچنین در مناطقی که نیاز است مساجد جدیدی احداث شوند.

وی افزود: از همه خیران و مردم نیکوکاری که مایل به شرکت در این خیزش عمومی هستند دعوت می‌شود تا برای نام‌نویسی در مجمع خیران مسجدساز به ستاد اقامه نماز خراسان شمالی مراجعه کنند.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی درمجموع هزار و 176 باب مسجد و حسینیه به همراه 154 امامزاده و بقعه متبرک وجود دارد.

از این تعداد مسجد 209 باب مسجد در شهرستان بجنورد، 205 مسجد در شیروان، 214 مسجد در اسفراین، 39 مسجد در جاجرم، 32 مسجد در گرمه، 172 مسجد در مانه، 107 مسجد در فاروج، 103 مسجد در شهرستان مرزی راز و جرگلان و 21 باب مسجد نیز در بخش سنخواست شهرستان جاجرم واقع شده است./9314/ت310/ب1

ارسال نظرات