۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۵۹۲۰۴۹
نماینده خبرگان رهبری:

توسعه کتابخانه‌های حوزوی مورد توجه قرار گیرد

توسعه کتابخانه‌های حوزوی مورد توجه قرار گیرد
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: توسعه کتابخانه و قرائتخانه‌های مساجد و حوزه های علمیه امری مهم در راستای گسترش فرهنگ مطالعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر سه شنبه در مراسم افتتاح کانون فرهنگی هنری مسجد و حوزه علمیه صادقیه تبریز اظهار داشت: حضور پرشور طلاب در این مسجد به فعالیت‌های فرهنگی آن رونق بخشیده است.

وی با اشاره به تاریخچه مسجد و حوزه علمیه صادقیه گفت: این بنای تاریخی دارای دو مسجد متصل به یکدیگر بود که طلاب در تابستان و زمستان بنا به وضعیت سرما و گرمای منطقه آذربایجان در مسجد حضور می یافتند، بنده خود طلبه این مرکز علوم دینی بودم و خاطرات شیرینی از آن دوران دارم.

امام جمعه مراغه ادامه داد: مسجد صادقیه تبریز علیرغم قدمت 300 ساله خود؛ طی سالیان گذشته تخریب و ویرانه شده بود، تا جایی که بیش از 30  به حال خود رها شد که در نهایت با حضور نماینده جدید ولی فقیه در استان و پیگیری امام جمعه تبریز شاهد بازسازی، رمت و احیای این مرکز دینی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تقدیر از اقدام دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در راه‌اندازی کتابخانه و قرائتخانه مسجد و حوزه علمیه صادقیه تبریز گفت: اعتقاد دارم کتابخانه حوزه های علمیه باید با کتب منبع و مرجع تجهیز شوند تا مورد استفاده طلاب قرار گیرد.

نماینده خبرگان رهبری توسعه کتابخانه و قرائتخانه‌های مساجد و حوزه های علمیه را امری مهم در راستای گسترش فرهنگ مطالعه دانست و افزود: طلاب یکی از مهمترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند که درصد مطالعه میان آنها بسیار بالاست، بنابراین کتابخانه های حوزوی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری مسجد و حوزه علمیه صادقیه تبریز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، مدیران کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران حوزوی و دیگر مسؤولان فرهنگی تبریز افتتاح شد./935/د103/ب1

ارسال نظرات