۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۹۲۲۵۳
ارباب خالص مطرح کرد؛

ضرورت توجه به ظرفیت قرآنی مشهد در تولید محصولات ملی

ضرورت توجه به ظرفیت قرآنی مشهد در تولید محصولات ملی
رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: ظرفیت قرآنی شهر مشهد یکی از فعالیت های گردشگری بسیار خوب و جاذب در کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، غلام عباس ارباب خالص، رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور، در نمایشگاه حمایت از تولیدات داخلی و توریسم گفت: باید در تولید محصولات ملی به ظرفیت های قرآنی شهر مشهد نیز توجه داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید از این ظرفیت مشهد به خوبی استفاده شود، ابراز کرد: باید در همه سطوح چه در کشور و چه در سطح شهر مشهد از نخبگان فرهنگی و قرآنی استفاده بیشتری شود.

ارباب خالص عنوان کرد: باید به حوزه گردشگری مذهبی بیش از پیش پرداخته شود، زیرا گردشگری امروزه یکی از صنایعی است که در نهایت منجر به توسعه کشور خواهد شد.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور با تاکید بر اینکه مشهد در جذب گردشگر خارجی نسبت به بقیه شهرها پیشتاز بوده است، اظهار کرد: کشور ما بالاترین ظرفیت گردشگری را در بین کشورهای جهان داراست لذا باید از این ظرفیت کشور به نحو احسن استفاده شود.

وی با اشاره به رشد مراکز علمی، صنعتی، رفاهی، تجاری، گردشگری و... گفت: ما شاهد رشد این مراکز با توجه به حضور حداکثری گردشگران در مشهد هستیم.

ارباب خالص با تاکید بر این که تبلیغات علیه ایران در خارج از کشور بسیار است، افزود: باید زمینه را برای حضور گردشگران در کشور فراهم کنیم تا آنان خود شاهد اوضاع ایران باشند چرا که بهترین زمینه برای جلوگیری از این تبلیغات نادرست حضور خود گردشگران در ایران می باشد.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور با بیان اینکه دانشگاه های ما در مشهد شرایط بسیار مطلوبی دارد، اضافه کرد: در حوزه زعفران و قالی برند سازی خوبی صورت بگیرد می تواند خروجی خوبی برای کشور و حتی مشهد داشته باشد.

ارباب خالص ادامه داد: باید به دو ظرفیت بومی کشور یعنی زعفران و قالی به صورت جدی پرداخته شود چرا که این دو از ظرفیت های مهم اقتصادی و گردشگری هستند.

وی با اشاره به این که باید به روی ظرفیت های بومی تمرکز بیشتری شود، ابراز کرد :نگاه متمرکز تر به این ظرفیت های بومی می تواند صادرات اقتصادی را به وجود بیاورد. گام های خوبی برای بومی سازی این دو حوزه برداشته شده است لذا امیدواریم این نمایشگاه هم دستاورد مناسبی داشته باشد./864/د103/ب1

ارسال نظرات