۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۹۲۳۱۷
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

آیت الله هاشمی شاهرودی خدمات ارزنده ای به نظام اسلامی ارائه کرد

آیت الله هاشمی شاهرودی خدمات ارزنده ای به نظام اسلامی ارائه کرد
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که فوت عالم ثلمه بزرگی به اسلام وارد می کند، گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی خدمات ارزنده ای به جامعه علمی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد در مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به این که انسان باید از عمر خود نهایت بهره را در زمینه بندگی خداوند ببرد، گفت: اگر انسان در این دنیا بندگی نکند، بدون شک در آخرت حسرت خواهد خورد، زیرا در قیامت دیگر اجازه ندارد عمل انجام دهد.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی به یقین از همه عمر با برکت خویش به خوبی استفاده کرد و در همه حال به نظام اسلامی خدمات ارزنده ای ارائه داد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به این که انسان در قیامت اجازه انجام عمل صالح ندارد، ابراز داشت: آیت الله هاشمی شاهرودی در زمان حیات خود خدمات بسیار ارزنده ای به جامعه علمی به ویژه در زمینه فقه ارائه کرد؛ ایشان از نبوغ و تواضع بالایی برخوردار بودند و هیچگاه نمی خواستند ابعاد شخصیت ویژه خود را به دیگران ثابت کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر اساس روایات، فوت عالم ثلمه بزرگی به اسلام وارد می کند، ابراز داشت: هنگامی که علمای بزرگ از دار فانی می روند، حوزه های علمیه با خلأ بزرگی مواجه می شوند، زیرا سال های سال زمان لازم است تا یک عالم بزرگ به جامعه علمی تحویل داده شود.

وی به روحیه مبارزه طلبی مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی اشاره کرد و با بیان این که ایشان برادر سه شهید بودند، ابراز داشت: این که مردم در شهرها و کشورهای مختلف نسبت به این عالم فقیه ابراز ارادت کردند، نشانگر جایگاه والا و مقبولیت ایشان میان آحاد مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی در کنار روحیات مبارزه گری و علمی که داشتند، همواره از روحیه عبادی ویژه ای برخوردار بوده و نسبت به نوافل و مستحبات مقید بودند./841/پ202/ق

ارسال نظرات