۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۵
کد خبر: ۵۹۲۳۸۲
با هدف ایجاد خانواده پاک؛

نورالقرآن وارد بازار نشر شد

نورالقرآن وارد بازار نشر شد
کتاب نورالقرآن شامل ۵۷۳ پرسش و پاسخ از سوره نور با هدف ایجاد خانواده پاک و برای استفاده همگان، خاصه دانش پژوهان حوزه و دانشگاه وارد بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب نورالقرآن در دو جلد شامل ۵۷۳ پرسش و پاسخ چاپ و وارد بازار نشر شد.
این کتاب به کوشش امین کاظمی و با پاسخ به پرسش‌هایی از درس‌های سوره مبارکه نور و برخی آیات دیگر قرآن تألیف شده است.
نورالقرآن در بخش‌هایی با موضوع "معنی، مشخصات، محتوا و فضیلت قرائت سوره نور، پیام‌های آیات، احکام وارده در این سوره و تفسیر با محوریت مباحثی همچون تحقیقات قبل از ازدواج، زنان ستوده و نکوهیده، جهاز دادن به عروس، تجمل در اسلام، زنا، تهمت، تبرج، حجاب و موارد دیگر گردآوری شده است.
مؤلف در پیش گفتار این کتاب آورده است: کتاب حاضر شرح مختصری است از بخشی از آیات سوره مبارکه نور به قلم ساده و روان برای استفاده همگان، خاصه دانشجویان و دانش پژوهان حوزه و دانشگاه است.
کاظمی در خاطره‌ای در پیش گفتار این کتاب می‌گوید: روزی در خانه نشسته بودم که دیدم زنگ درب نواخته شد و آن دخترم که درخواست کنار گذاشتن چادرش را داشت رفت و درب را باز کرد، یکی از همکلاسی هایش بود که با مانتو آمده بود، باکمال تعجب دیدم که اجازه ورود به او را نداد و وی را با زبان نرم و شیرین و لبخند دم درب نگه داشت و زود آمد یک چادر به او داد تا وارد شود. وقتی این ماجرا را دیدم متوجه شدم که آیات الهی در کلاس حفظ قرآن اثر خود را گذاشته است، لذا در صدد برآمدم که جزوات درسی این کلاس را جمع آوری کنم که بعد از سال‌ها ویرایش آن‌ها و با همیاری حجت الاسلام محمد نوروزی امام جمعه اسلامشهر کتاب حاصل را به چاپ رساندم.
در این اثر که به صورت سؤال و جواب می‌باشد با استفاده از کتاب‌های شریف قرآن، تفاسیر مجمع البیان، المیزان، نمونه، نور، راهنما و مبین و مسسئله حجاب به صورت پایه و اساس کار و از سایر کتاب‌ها و سایت‌های ذیربط همچون نهج البلاغه، نهج الفصاحه، غررالحکم و دررالکلم، فروع کافی، اصول کافی، مکارم الاخلاق تنظیم شده است تا همگان بتوانند استفاده نمایند.
این گفتار به منزله چشم انداری است که خانواده پاک و ایده آل را به تصویر می‌کشد، این کتاب حاوی الگو‌های ارزشمند، اندرز‌های قرآنی و روایی و راهنمایی‌های حکیمانه‌ای است که انسان‌های ارجمند را به کمال آدمیت هدایت می‌نماید، از گناهان صغیره و کبیره و خطوات شیطان بر حذر می‌دارد، پیروان قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت را برای ایجاد خانواده پاک و سالم تربیت می‌کند و آداب معاشرت را بین اعضای خانواده و جامعه به نحو احسن آموزش می‌دهد.
گفتنی است این کتاب در ۶۸۴ صفحه به قطع وزیری و به تیراژ ۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات دارالکتب الاسلامیه با هزینه ۶۰ هزار تومان به چاپ رسیده است.
علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه این ناشر در تهران مراجعه و یا با شماره‌های ۶۶۴۰۸۴۴۱، ۵۵۶۲۷۴۴۹ و ۵۵۶۲۰۴۱۰ تماس حاصل نمایند. /۸۰۴/ن 602/ش

محمد فرخی
ارسال نظرات