۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۵۹۲۵۱۹
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی:

ایده پردازی حوزه از تأکیدات امام و رهبر انقلاب است

ایده پردازی حوزه از تأکیدات امام و رهبر انقلاب است
حجت الاسلام مختاری به تأکیدات امام(ره) و رهبری در زمینه ایده پردازی در علوم اسلامی گفت: حوزه باید از شرح نویسی کناره گرفته و ایده پردازی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسین مختاری رییس پژوهشکده بین المللی عروة الوثقی عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که این پژوهشکده چند سالی است که کار خود را در قالب یک مؤسسه پژوهشی آغاز کرده است، گفت: ما در این مؤسسه طلاب زبان دان را دعوت کرده و علوم اهل بیت(ع) را به زبان های مختلف به ویژه زبان انگلیسی ترجمه می کنیم و آن ها را در اختیار عرصه بین الملل قرار می دهیم.

وی با بیان این که مؤسسه پژوهشی عروة الوثقی از سوی شورای عالی حوزه های علمیه به رتبه پژوهشکده ارتقا یافته است، اظهار داشت: ما تا کنون حدود 8 جلد کتاب به زبان انگلیسی چاپ و منتشر کرده ایم که کتاب های «شبیه سازی از نظر فقه شیعه» و «رابطه علم و دین» از جمله این کتب ترجمه شده بوده است.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به این که امروزه پژوهشگران جنبه تقارب علم و دین را مطرح می کنند، ابراز داشت: متأسفانه برخی روشنفکران غرب زده به جای طرح و تبیین وجهه تقارب علم و دین برای جوانان، وجهه تباعد این دو را مطرح می کنند.

رییس پژوهشکده بین المللی عروة الوثقی خاطرنشان کرد: ما در این پژوهشکده به موضوعات جدید بر اساس کتاب و سنت به زبان روز معارف اسلامی را در سطح بین الملل نشر می دهیم.

وی به تأکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب در زمینه نظریه پردازی در علوم اسلامی عنوان داشت: حوزه باید از شرح نویسی کناره گرفته و ایده پردازی کند و متناسب با جغرافیای فکری موجود، به شبهات و پرسش های مطرح شده بر اساس متون دینی و مبانی اهل بیت(ع) پاسخ ارائه کند.

حجت الاسلام مختاری خاطرنشان کرد: پژوهشکده بین المللی عروة الوثقی در زمینه پاسخگویی به شبهات در عرصه بین الملل، تبیین شیعه شناسی و اسلام شناسی فعالیت های پرثمری داشته است و بنا داریم کتاب «اسلام شناسی» به زبان انگلیسی تهیه کرده برای تدریس به دانشگاه های روسیه، اندونزی و آمریکای جنوبی ارسال کنیم، زیرا این دانشگاه ها در این زمینه از ما درخواست های بسیاری داشته اند.

رییس پژوهشکده بین المللی عروة الوثقی با بیان این که درصدد انتشار «دایرة المعارف اسلام شناسی» برای کودکان و نوجوانان هستیم، افزود: فرزندان ایرانیانی که مهاجرت کرده اند، قادر نیستند به زبان فارسی تکلم کنند، از همین جهت می خواهیم علوم اسلامی را به زبان انگلیسی برای آن ها تبیین کنیم./841/پ202/ق

ارسال نظرات