۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۹۲۵۲۵
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات:

انقلاب اسلامی محصول فعالیت های فرهنگی با محوریت حوزویان است + فیلم

انقلاب اسلامی محصول فعالیت های فرهنگی با محوریت حوزویان است + فیلم
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: استقامت مردم در برابر تحریم و تهدید دشمنان محصول پرچمداری فعالیت های فرهنگی و اجتماعی توسط حوزویان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید روستاآزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست شنبه های انقلاب با موضوع «بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، روحانیت و حوزه های علمیه» که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی محصول فعالیت های فرهنگی با محوریت حوزه و حوزویان است.

وی گفت: اتفاقی که در جمهوری اسلامی افتاده و مردم از تحریم و تهدید نگران نیستند و استقامت می ورزند، محصول فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است که پرچمدار آن حوزویان هستند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به آموزش های مهارتی و کاربردی مورد نیاز مبلغان و حوزویان پرداخت و تصریح کرد: آموزش های مبلغان و حوزویان برای حضور در میان مردم، یکی از سرفصل های حوزه و حوزویان است و بیش از ده ها محور آموزشی کاربردی برای حوزویان از جمله تربیت مبلغ برای کودک و نوجوان تا تربیت خطبای ارزشمند در کنار آموزش های رسمی و منتهی به مدرک طراحی شد.

اعزام سالانه بیش از 15 هزار مبلغ و 450 گروه تبلیغی به سراسر کشور در مناسبت های مختلف

وی با بیان این که سالانه بیش از 15 هزار نفر در مناسبت های مختلف به سراسر کشور اعزام می شوند، افزود: محور دوم فعالیت های تبلیغی حوزه، اعزام مبلغان به سراسر کشور است که در مناسبت های بزرگ مثل ماه مبارک رمضان، محرم الحرام و دهه آخر صفر و هر مناسبتی بیش از 15 هزار نفر از حوزه های علمیه بزرگ کشور مثل قم، مشهد، اصفهان و خوزستان به سراسر کشور اعزام می شوند و در خدمت مردم هستند.

انقلاب اسلامی محصول فعالیت های فرهنگی با محوریت حوزه و حوزویان است

حجت الاسلام روستاآزاد با اشاره به اعزام گروه های تبلیغی به سراسر کشور اظهار داشت: در کنار این اعزام ها، پدیده و فعالیت نوآورانه ای در سال های اخیر شکل گرفت و در قالب فعالیت های گروه های تبلیغی ـ جهادی قریب به 450 گروه تبلیغی ساماندهی شدند که این گروه های تبلیغی علاوه بر حضور تبلیغی و فعالانه در مراکز رسمی تبلیغ مثل حسینیه، در مراکزی مثل مدارس و کمپ های ترک اعتیاد و حتی در ساحل دریا و پارک ها و مجتمع هایی که امکان حضور مبلغ است، در این قالب اتفاق می افتد.

وی گفت: در کنار اعزام های موسمی و ساماندهی گروه های تبلیغی، بیش از 6 هزار نفر از حوزویان و عمدتاً در روستاهای دوردست و محروم مستقر هستند که در حال خدمت رسانی به مردم به ویژه در مناطق محروم هستند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم درباره پاسخگویی به سؤالات دینی از سوی حوزه علمیه تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات فاخری که بعد از انقلاب به صورت گسترده و چشمگیر در حال انجام است، موضوع پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی مردم است که مؤسسات و مجموعه های مخلتفی در این راستا تأسیس شدند که مرکز مدیریت حوزه علمیه با تأسیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به سؤالات و شبهات قریب به 15 هزار پرسش پاسخ داده اند و تدوین کرده اند و در قالب کتاب های متعددی قریب به 70 مجموعه منتشر کرده اند.

وی افزود: از دیگر مراکز در این عرصه، مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی است که روزانه بیش از 12 هزار سؤال و جواب را در قالب آفلاین، آنلاین، پیامک، اینترنتی و تلفنی ساماندهی می کند و بیش از 400 نفر پاسخگو از طریق تلفن به شماره 096400 پاسخگوی سؤالات مردم هستند.  

انقلاب اسلامی محصول فعالیت های فرهنگی با محوریت حوزه و حوزویان است

حجت الاسلام روستاآزاد اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی کمتر سؤالی در  ذهن کسی خطور می کند که جواب آن را در سایت های مختلف مراکز پاسخگویی نتوان پیدا کرد و به ندرت می توان سؤالی را مطرح کرد که در سامانه های مرتبط این مجموعه ها موجود نباشد.

 فعالیت 16 هزار روحانی کاروان

وی اعزام مبلغان به حج و عتبات را از دیگر فعالیت های حوزه عنوان کرد و گفت: در کنار این مجموعه ها، یکی از خدمات پررنگی که حوزویان و طلاب خدمت رسانی می کنند، مسأله روحانی کاروان در حج، عمره و عتبات است که بیش از 16 هزار نفر روحانی در سامانه حج، عمره و عتبات فعال هستند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به برپایی بیش از 900 نماز جمعه در سراسر کشور تصریح کرد: در خدمت رسانی حوزه در عرصه نماز جمعه و جماعت بیش از 900 نماز جمعه در سراسر کشور برپا می شود که اصناف و اقشار مختلف در روز جمعه پای منبر و موعظه و تحلیل سیاسی و اجتماعی حوزویان قرار می گیرند.

وی افزود: قریب به 70 هزار مسجدی که در سراسر کشور داریم، به صورت دائم یا ایام موسمی و تبلیغی، مردم در حضور حوزویان هستند که این حجم از خدمت رسانی همه از برکات انقلاب اسلامی است که نوع کسانی که در این صحنه ها هستند، فارغ التحصیلان بعد از انقلاب بوده که مشغول خدمت رسانی می باشند.

حضور حوزویان در فعالیت های رسانه ای، ماهواره ای، رادیویی و تلویزیونی

حجت الاسلام روستاآزاد اظهار داشت: فعالیت های رسانه ای حوزویان از دیگر عرصه های فعالیتی حوزویان است که از تأسیس رادیو معارف تا کارشناسان برنامه های مختلف شبکه های قرآنی که از فارغ التحصیلان حوزه مبارک هستند و در کنار اینها، تأسیس شبکه های ماهواره ای متعدد که زیر نظر آیات مکارم شیرازی و مظاهری هستند، بخشی از فعالیت های رسانه ای، ماهواره ای، رادیویی و تلویزیونی حوزویان است.

وی گفت: در کنار این مجموعه ها فعالیت های قرآنی بسیار چشمگیر است که بیش از 20 هزار کتاب قرآنی در این حوزه تألیف و منتشر شده و در اختیار مردم قرار گرفته است. و بیش از 30 مجله علمی، پژوهشی و تخصصی در حوزه قرآن تولید می شود که شاید هیچ کدام از اینها قبل از انقلاب به صورت علمی ـ پژوهشی در حوزه قرآن نداشتیم که از برکات انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: دائره المعارف قرآن که در جهان اسلام بی نظیر بوده، توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شده است که 15 جلد از آن منتشر شده و مابقی جلدهای این دائره المعارف در نوبت انتشار هستند و دائره المعارف های تخصصی متعددی از جمله سه جلد از دائره المعارف با زبان کودکان و نوجوانان تاکنون منتشر شده است که مابقی در دست انتشار هستند.

وی افزود: تنها یکی از مجموعه های انتشاراتی وابسته به حوزه علمیه قم، انتشارات بوستان کتاب است که تاکنون 4200 عنوان را منتشر کرده اند که گاهی اوقات هر عنوان مثل موسوعه علامه بلاغی و.... بیست سی جلد را شامل می شود./822/پ202/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3

 

 

تعداد بازدید : 11
ارسال نظرات