۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۵۹۲۵۳۸
حجت الاسلام صداقت:

عزم جمعی در حوزه حجاب وجود ندارد

عزم جمعی در حوزه حجاب وجود ندارد
معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: متاسفانه در حوزه حجاب هنوز شاهد عزم جمعی نیستیم و در زمینه حجاب باید فرهنگ‌سازی بیشتری صورت بگیرد.

حجت الاسلام ‌محمدرضا صداقت معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره برنامه‌‌‌های مساجد در روز ۱۷ دی ماه مصادف با سالروز کشف حجاب از سوی رضاخان، گفت: برنامه‌هایی که برای مساجد تدارک دیده‌ایم بیشتر در حوزه تببین و آموزش اهالی مسجد است.

وی افزود: در حوزه حجاب، محتوایی را برای ائمه جماعات آماده کرده‌ایم که بتوانند در آن زمان مباحثی درباره اهمیت حجاب، سیر تاریخی کشف حجاب از سوی رضاخان و ماجرای مسجد گوهرشاد برای اهالی مسجد تبیین کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار داشت: نمایشگاه مدیریت مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز یک بخشی را به موضوع کشف حجاب از سوی رضاخان و نقش مسجد گوهرشاد در وقایع آن زمان اختصاص داده است که بعد از ارسال محتواها، ائمه جماعات می‌توانند با مطالعه آن، موضوعات را برای اهالی مسجد مطرح کنند.

وی در پاسخ به این سوال که مساجد در رابطه با حجاب و تشویق بانوان به آن چه کارهایی انجام داده‌اند، بیان داشت: مساجد در این زمینه دو نقش عمده دارند؛ برای تبیین اهمیت و فلسفه حجاب باید جایی مانند مسجد وجود داشته باشد که این مسئله و اهمیت آن به طور کامل برای مردم روشن شود و یکی از کارهای مساجد است.

حجت الاسلام صداقت در ادامه ابراز داشت: مسأله دیگر در حوزه امر به معروف و ارشاد است تا جوانان هر چه بیشتر به عفت و حجاب روی بیاورند اما برخی کارهای سلبی و ایجابی دیگر نیاز است از سوی همه ارگان‌ها صورت بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه حجاب هنوز شاهد عزم جمعی نیستیم اما در عین حال ما به نقش مساجد و برنامه‌های آن توجه خاص داریم و از آن غافل نیستیم؛ در زمینه حجاب باید فرهنگ‌سازی بیشتری صورت بگیرد./۹۶۹/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ج. حیران نیا
Iran, Islamic Republic of
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
سلام. بسیار عالی. خداقوت.
اسم ایشون مجتبی است
0
0